قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹۰ ناشر از ۲۳ کشور دنیا با ۱۸ هزار عنوان کتاب در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز حضور دارند، گفت: این نمایشگاه با حضور یک‌هزار ناشر داخلی نیز همراه است.

۹۰ ناشر از ۲۳ کشور دنیا با ۱۸ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور، در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه گام برداریم، خاطرنشان کرد: بدون توجه به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و آگاهی جامعه، روند توسعه متزلزل و مختل خواهد بود.

محمدپور با تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز گفت: کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جهت تعالی فکری و اندیشه شناخته می شود و ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی، برطرف کردن نیازهای علمی محققان و پژوهشگران، تأکید دوباره بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه و همچنین قرار دادن کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد تا این نمایشگاه طلیعه حرکت‌های بزرگ فرهنگی در استان باشد.

وی تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم که فرهنگ اساس و شالوده کار در توسعه همه‌جانبه کشور است، به عبارت دیگر توسعه بدون توجه و نگرش فرهنگی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین رویدادهایی تأکیدی بر اهمیت و جایگاه فرهنگ در تعالی کشور است، گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز، رنگ و بوی محرم دارد؛ و همزمان با این رویداد بزرگ فرهنگی، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز میزبان عموم علاقه‌مندان و مشتاقان معارف الهی خواهد بود.

محمدپور با بیان اینکه ۹۰ ناشر از ۲۳ کشور دنیا با ۱۸ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این نمایشگاه با حضور هزار ناشر داخلی نیز همراه است که همه ساله میزبان خیل مشتاقان کتاب و کتابخوانی از استان‌ها و کشورهای همجوار می‌باشد.

وی گفت: ‌امیدواریم به واسطه برگزاری این نمایشگاه، شاخص مطالعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شاخص مطالعه و کتابخوانی در کشور مناسب نیست، افزود: نمایشگاه کتاب رقابتی سالم میان ناشران ایجاد می‌کند و می‌تواند ارتباط و تعاملی مناسب را میان مؤلفان، ناشران و مخاطبان پدید آورد که این امر در پدید آمدن آثار فاخر و مطلوب کمک شایان توجهی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان از همکاری و تعامل مدیران استان، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، شرکت نمایشگاه‌ بین المللی تبریز و بانک شهر در برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تقدیر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.