پایگاه خبری-تحلیلی اوراسیا ریویو در مطلبی ضمن انتقاد از سیاست دولت اوباما می نویسد که توافق هسته‌ای با ایران نشانه افول قدرت آمریکاست.

توافق هسته‌ای با ایران نشانه افول قدرت آمریکاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، جهان کنونی از وضعیت تک‌قطبی پیشین که آمریکا قدرت اول آن بود فاصله گرفته و در حال حاظر قدرت آمریکا به سراشیبی افول نزدیک شده و یکی از نشانه‌های مهم آن هم توافق هسته‌ای با ایران است.
نویسنده این مطلب ضمن اشاره به حمله موشکی اخیر به ناوشکن آمریکایی درآب های یمن و اوضاع نابسامان خاورمیانه می‌نویسد: توافق هسته‌ای قصور فراموش نشدنی است که همه کشورهای طرف قرارداد با ایران، آلمان و فرانسه و به خصوص کنگره آمریکا در مقابل آن مسئول هستند.
وی  با انتقاد از سیاست اوباما مبنی بر اینکه گفت وگوهای سیاسی و توافق هسته‌ای می تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند ادامه می دهد: توافق هسته‌ای نه تنها برنامه اتمی را کنترل نمی کند بلکه موجب افزایش قدرت ایران در منطقه و جهانی می شود که دیگر کسی نمی تواند ادعای ابرقدرتی داشته باشد.
ستون نویس «اوراسیا ریویو» دربخش دیگری افزایش تنش بین روسیه و آمریکا و تهدید علنی واشنگتن از سوی مسکو، نپذیرفتن حکم دادگاه بین‌المللی از سوی چین درخصوص مالکیت بر بخش وسیعی از دریای چین جنوبی، و حتی فحاشی‌های رئیس‌جمهور فیلیپین به اوباما را نتیجه توافق هسته‌ای با ایران می‌داند که باعث شده دیگر کشورها متوجه افول قدرت ابرقدرت جهان شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.