قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: پرورش توان نقد ادبی در اعضای مرکز، آشنایی بیش از پیش آن‌ها با ادبیات و محتوای عاشورایی ، از اهداف اصلی نقد این کتاب بوده است.

کتاب  چهل روز عاشقانه  در چهارمحال و بختیاری نقد شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، مسؤول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک شهرکرد گفت: نقد این کتاب در گالری شهید آوینی با حضور اساتید، نویسندگان و شاعران به نام این استان صورت گرفت که در این برنامه در مورد اصول نقد و عناصر داستان نیز بیاناتی ایراد شد و کودکان و نوجوانان با اصول نقد بیشتر آشنا شدند.

فاطمه صالحی با اشاره به مراحل مختلف نقد کتاب چهل روز عاشقانه که موضوع آن در مورد عاشورا و مصیبت‌های وارده به خاندان امام حسین(ع) است، تصریح کرد: پرورش توان نقد ادبی در اعضای مرکز، آشنایی بیش از پیش آن‌ها با ادبیات و محتوای عاشورایی و همچنین آشنایی با شخصیت نویسنده کتاب، از اهداف اصلی نقد این کتاب بوده است.

صالحی عنوان کرد: بررسی ظاهری و محتوایی کتاب، برسی متن و تناسب واژگان به کار رفته در آن و تناسب با گروه سنی که کتاب را مطالعه خواهد کرد و ... از موارد مهمی بود که در این برنامه اجرا شد.

وی با بیان اینکه محمدرضا سنگری نویسنده این کتاب از نویسندگان مطرح کشوری است، خاطرنشان کرد: بررسی موضوع کتاب از دیگر اموری بود که در این نشست صورت گرفت.

گفتنی است نقد کتاب از جمله فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که  اعضای استان در بیست و یک مرکز فرهنگی هنری ثابت و سه مرکز سیار با حضور مربیان متخصص در این زمینه می توانند از این فعالیت بهره مند شوند. 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.