قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مبانی اعتقادی مردم را تضعیف کند، گفت: امروز استحاله سیاسی یکی از ترفندهای اصلی دشمنان ایران است.

استحاله سیاسی ترفند اصلی دشمن است

سردار محمد شرفی در همایش روسای کلانتری و پاسگاه‌های گیلان در سالن شهدای نیروی انتظامی این شهر امنیت را مقوله چندبعدی خواند.

وی با بیان اینکه هیچ امکاناتی بدون امنیت شیرین نیست، اظهار کرد: امروز روش‌های پیشگیری اجتماعی تبدیل به رویه شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به برقراری امنیت در دهه نخست ماه محرم اشاره کرد و ادامه داد: در دهه نخست ماه محرم بیش از 54 هزار تکیه، مسجد و ... در کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار محل تجمع هیأت‌های مذهبی در کشور وجود داشت، تصریح کرد: بیش از 80 هزار مامور نیروی انتظامی برقراری امنیت این مراسم‌ها را به‌عهده داشتند.

شرفی به نقش مهم همیار محله در ایام عزاداری حسینی در کشور اشاره کرد و افزود: بالغ بر 84 هزار نفر از مردم با عنوان همیار محله، انتظامات هیأت‌ها، نگهبان محله و بسیج برقراری امنیت مراسم‌های مذهبی دهه نخست محرم را عهده‌دار بودند.

وی با بیان اینکه تکیه بر ظرفیت‌های مردمی در هر عرصه‌ای واجب است، اضافه کرد: امروز پلیس نمی‌تواند صرفاً به خودش تکیه کند و مسؤولیت تنها به‌عهده پلیس نیست و همه باید در جامعه احساس مسؤولیت کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تصریح بر اینکه باید به آحاد جامعه اعتماد کرد و از آنها به عنوان همکار نیروی انتظامی بهره برد، گفت: در جامعه فعلی ما تکیه بر توانمندی و خلاقیت مردم نظم‌آفرین و امنیت محور است.

وی با بیان اینکه پلیس باید از هر نوع افراط فاصله گیرد تا هر مسأله ساده در جامعه یک داستان امنیتی نشود، اظهار کرد: دشمن با شبکه‌های اجتماعی و پایمال کردن اخلاق به دنبال ایجاد گسست بین مردم و حاکمیت است.

شرفی با اشاره به اینکه دشمنان ایران می‌خواهند مبانی اعتقادی مردم را تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: امروز استحاله سیاسی یکی از ترفندهای اصلی دشمنان ایران است.

وی فاصله بین امنیت و ناامنی را به اندازه شکستن یک شیشه دانست و متذکر شد: باید مراقب باشیم که این شیشه به دست ما شکسته نشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از وجود یک‌هزار و 800 پاسگاه و کلانتری در کشور خبر داد و گفت: موضوع فناوری و تکنولوژی جدی بوده و پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به شبکه مجهز نبوده و تمام کارها را به صورت دستی انجام می‌دهند.

وی به وضعیت جرایم در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری میزان سرقت در گیلان 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

شرفی کاهش میانگین کشوری سرقت در مدت مذکور را تنها 4 درصد ذکر کرد و گفت: تعداد پرونده‌های جرایم در گیلان 29 درصد کاهش یافته که نشانه مهندسی مثبت پلیس این استان است.

وی با اشاره به اینکه دستگیری قاچاقچیان در گیلان 113 درصد افزایش داشته است، افزود: این عدد در کل کشور 4 درصد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی تعداد پرونده‌های پلیس گیلان در بحث مبارزه با قاچاق را 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پلیس گیلان رتبه دوم کشوری از نظر سلامت اداری را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: 84 درصد مردم از عملکرد پلیس گیلان رضایت دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.