قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از آسفالت راه ۳۴۹ روستا از ۵۸۰ روستای ۲۰ تا ۵۰ خانوار در این استان خبر داد.

آسفالت راه ۳۴۹ روستای ۵۰ خانوار در گیلان

شعبان‌علی خاوری در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با اشاره به شاخص ۴۹.۵ درصدی آسفالت راه روستایی گیلان در سال ۹۴ اظهار کرد: سال گذشته متوسط آسفالت راه روستایی کشور ۵۲ درصد بود.

وی به ارتقای شاخص آسفالت راه روستایی گیلان به ۵۰.۵ درصد در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: سه هزار روستا در استان داریم و ۹۵۱ روستا زیر ۲۰ خانوار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، ضریب آسفالت راه روستایی ۲۰ خانوار را ۲۴.۲ درصد خواند و بیان کرد: تعداد ۵۸۰ روستای ۲۰ تا ۵۰ خانوار داریم و راه دسترسی ۳۴۹ روستا آسفالت شده است.

خاوری با بیان اینکه ضریب آسفالت راه روستایی ۲۰ تا ۵۰ خانوار گیلان به ۶۰.۱۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: بیشتر روستاهای استان دارای بیش از ۵۰ خانوار هستند.

وی به وجود یک‌هزار و ۴۶۷ روستای بالای ۵۰ خانوار در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد یک‌هزار و ۳۹۸ روستا در یک مرحله آسفالت شدند و ضریب آسفالت در این روستاها ۹۵.۳ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به عملکرد این دستگاه در بخش آزادراه و بزرگراه‌های استان، خاطرنشان کرد: سال ۹۲ توانستیم ۱۲.۳ کیلومتر آزادراه در گیلان احداث کنیم

خاوری به احداث ۳۰.۱ کیلومتر بزرگراه در سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۹.۸ کیلومتر آزادراه در استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی گیلان در سال ۹۲ روکش آسفالت شده است، اظهار کرد: سال ۹۳ توانستیم ۲۳۹ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان را روکش آسفالت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به ۱۹۹ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: نیمه نخست امسال ۳۰.۵۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی گیلان روکش آسفالت شده است.

خاوری با اشاره به آسفالت ۴۷۲ کیلومتر راه‌های روستایی گیلان در سال گذشته، بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۶۱ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان آسفالت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.