با پایان یافتن دور رفت مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا مشخص شد بارسلونا، اتلتیکو مادرید و لستر سیتی تیم هایی هستند که همه بازی های خود را با برد پشت سر گذاشتند.

در دور رفت لیگ قهرمانان چه گذشت/ سه تیم ۹ امتیازی شدند/ روباه‌های شگفت انگیز در اروپا

به گزارش قدس آنلاین، دور رفت مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا چهارشنبه شب پایان یافت و ۳۲ تیم حاضر در ۸ گروه مختلف سه بازی را برگزار کردند تا آماده برگزاری دیدارهای سرنوشت ساز دور برگشت شوند. در آخرین شب این بازی ها تیم بارسلونا در حساس ترین مسابقه منچستر سیتی را با شکستی تحقیرآمیز بدرقه کرد و توپخانه آرسنال نیز در امارات ۶ گل زد.

نگاهی به گروههای هشت گانه مسابقات نشان می دهد که بارسلونا، اتلتیکو مادرید و لستر سیتی تنها تیم هایی هستند که همه بازی های خود را با برد پشت سر گذاشته و با ۹ امتیاز در صدر گروه های خود ایستاده اند. این در حالی است که لژیا ورشو، کلوب بروخه و دیناموزاگرب سه تیم بدون امتیاز مسابقات هستند و هر سه بازی رفت را واگذار کردند.

رقابت آرسنال و پاریسن ژرمن در گروه A

در گروه A این مسابقات از حالا مشخص است که آرسنال و پاریسن ژرمن دو مدعی اصلی صعود هستند. این دو تیم با ۷ امتیاز و بخاطر تفاضل گل در رده های اول و دوم ایستاده اند. بازل و لودوگورتس هم یک امتیازی هستند. به احتمال فراوان آرسنال و پاریسن ژرمن در همان هفته نخست دور برگشت خیال خود را برای صعود راحت می کنند و تنها برای صدرنشینی می جنگند.

شگفتی بشیکتاش در گروه B

در گروه دوم اگرچه از قبل تیم ناپولی شانس نخست صعود بود و این تیم در پایان رفت هم با ۶ امتیازی که کسب کرد صدرنشین ماند اما بیشکتاش ترکیه با پیروزی در خانه ناپولی شگفتی ساز شد و با ۵ امتیاز در رده دوم ایستاد و معادلات را بر هم زد. بنفیکا با ۴ امتیاز سوم است و دیناموکیف یک امتیازی هم چهارمین تیم جدول است. سه تیم در گروه B رقابت سختی برای صعود خواهند داشت.

اقتدار بارسلونا در گروه C

تیم بارسلونا با ۴ گلی که چهارشنبه شب به تیم منچستر سیتی زد اقتدار خود را در گروه C به نمایش گذاشت. این تیم ۹ امتیازی نگرانی بابت صعود ندارد و با وجود در پیش داشتن دو بازی خارج از خانه به حفظ صدرنشینی است. منچستر سیتی و مونشن گلادباخ با ۴ و ۳ امتیاز برای جابگاه دوم می جنگند. تیم سلتیک با یک امتیاز همچنان از شانس صعود برخوردار است.

اتلتیکو مادرید مدعی دوباره

تیم اتلتیکو مادرید در گروه D درست همان گروهی که بایرن مونیخ قرار دارد با ۹ امتیاز صدرنشین است. تیم سیمئونه نشان داد در این فصل هم مدعی قهرمانی است. بایرن مونیخ با ۶ امتیاز در رده دوم قرار گرفته و آیندهوون و روستوف هم با یک امتیاز سوم و چهارم هستند. دو بازیکن ایرانی روستوف یعنی سردار آزمون و سعید عزت اللهی سطح اول فوتبال دنیا را تجربه می کنند.

معادلات پیچیده در گروه E

در گروه E همه چیز بهم ریخته است. موناکو با ۵ امتیاز صدرنشین است اما تاتنهام با یک امتیاز کمتر دوم بوده و لورکوزن و زسکا مسکو هم با ۳ و ۲ امتیاز در رده های سوم و چهارم ایستاده اند. از قبل تاتنهام را شانس نخست صعود می دانستند اما اکنون زسکا مسکوی قعرنشین هم از این شانس برخوردار است در دور برگشت به صدر جدول برود!

رئال مادرید صدرنشین نیست!

اتفاق جالب در گروه F این است که رئال مادرید در رده دوم ایستاده است. در این گروه دورتموند با ۷ امتیاز و تفاضل گل بهتری که نسبت به رئالی ها دارد در صدر جدول قرار گرفته است. اسپورتینگ با ۳ امتیاز هنوز هم شانس صعود دارد اما لژیا ورشوی بدون امتیاز تا حد زیادی حذف شده است. رئال مادرید دو بازی خارج از خانه در دور برگشت دارد.

روباه‌های شگفت انگیز

در گروه G انتظار نمی رفت که لستر سیتی هر سه بازی خود را ببرد اما این تیم با ۹ امتیاز شگفتی ساز شده است. این در حالی است که روباهها برای نخستین بار در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کنند. کپنهاگن و پورتو هر دو تیم ۴ امتیازی هستند و رده های دوم و سوم را در اختیار دارند. تیم کلوب بروخه هم بدون امتیاز قعرنشین است.

یوونتوس و سویا مطابق انتظار

گروه H در شرایطی بازی های خود را پی گرفته که بر اساس پیش بینی ها یوونتوس و سویا مدعیان آن هستند. این دو تیم ۷ امتیاز کسب کرده اند و در رده های اول و دوم قرار دارند. لیون با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفته و شانس صعودش را روی کاغذ حفظ کرده است. دیناموزاگرب اما بدون امتیاز از بخت ناچیزی در دور برگشت برخوردار خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.