رئیس سازمان محیط زیست لزوم بهره گیری از توان جوامع محلی را درحفظ گونه های جانوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعامل بین محیط زیست و جوامع محلی درزمینه حفظ آهوان دشت سهرین صورت بگیرد.

جوامع محلی در زمینه حفاظت از گونه های جانوری مشارکت کنند

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از مهر، معصومه ابتکار  ظهر پنج شنبه در حاشیه بازید از منطقه حفاظت شده دشت سهرین با اشاره به  کاهش جمعیت آهوان این دشت، افزود: باید دلیل کاهش جمعیت آهوان دشت سهرین بررسی شده و نسبت به رفع این مشکل برنامه ریزی صورت بگیرد.

رئیس سازمان حفاظت از  محیط زیست لزوم بهرگیری از توان مردمی و جوامع محلی را در حفظ گونه های جانوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تعامل بین محیط زیست و جوامع محلی در زمینه حفظ آهوان دشت سهرین صورت بگیرد.

ابتکار تعامل بین اداره کل محیط زیست استان زنجان با اهالی منطقه سهرین را مورد تاکید قرار داد و افزود: از اهالی منطقه سهرین بابت  حفاظت از آهوان تشکر می کنیم و تلاش می کنیم مشکلات اهالی منطقه حفاظت شده را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه دشت سهرین دارای جاذبه های گردشگری خوبی است، ادامه داد: ظرفیت های گردشگری منطقه دشت سهرین مطلوب است و باید از این ظرفیت مهم استفاده شود.

ابتکار با اشاره به اینکه اهالی منطقه سهرین باید در زمینه حفاظت از گونه های جانوری بخصوص آهوان همسو با اداره کل محیط زیست باشند، افزود: محیط زیست  همه خسارت ناشی از حمله حیوانات وحشی به محل اقامت یا ساکنان مناطق حفاظت شده را پرداخت می کند.

همچنین مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طبق آخرین سرشماری جمعیت آهوان دشت سهرین یک هزار و ۲۰۰ رأس است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر با کاهش بیش از هزار راسی آهوان دشت سهرین مواجه هستیم، افزود: سال گذشته جمعیت آهوان دشت سهرین یک هزار و۳۰۰ رأس بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد زمین های موجود در دشت سهرین مستثنیات است، ادامه داد: وجود معارضان محلی، حفر چاهای غیر مجاز، تغیر کاربری زمین ها، وجود جادهای بین مزارع و افزایش ترددها را از مهمترین دلایل در کاهش جمعیت آهوان دشت سهرین  است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.