قدس آنلاین- تبریز: نفر اول ابتهال مسابقات کشوری اوقاف گفت: در سال‌های اخیر آذربایجان‌شرقی نتوانسته مقام‌های برتری را کسب کند و البته رقابت در برخی رشته‌ها از جمله قرائت و حفظ بسیار بالا بوده و تعداد شرکت کنندگان نیز زیاد است.

آذربایجان‌شرقی بالاخره در مسابقات قرآنی صاحب مقام شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مهدی محمدزاده  اظهار کرد: بیست‌ویکمین دوره مسابقات تواشیح در سی‌ونهمین دوره مسابقات کشوری گیلان در شهر زیباکنار همراه با بقیه رشته‌ها برگزار شد.

وی به نحوه برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: مسابقات تواشیح به صورت مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و ... سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله شهری، استانی و کشوری نبوده، بلکه مرحله مقدماتی آن به صورت ارسال اثر به صورت تصویری همراه با متن و ترجمه به مرکز تهران بود، و مرحله استانی نداشت بلکه از ابتدا به علت اهمیت مسابقات داوری از طرف تهران صورت گرفت.

نفر اول ابتهال مسابقات کشوری اوقاف ادامه داد: از بین این آثار 13 اثر به عنوان آثار برتر به مسابقات نهایی کشوری راه یافتند که در استان گیلان و در شهر زیباکنار این دوره از مسابقات برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف از اهمیت و جایگاه بالایی دارد و بزرگ‌ترین مسابقات کشوری محسوب می‌شود، گفت: در مسابقات کشوری تمام نخبگان کشوری جمع‌ شده و از این رو سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا است.

محمدزاده با یادآوری اینکه وحید غفران‌نیا، محمدصادق زارعان در سال‌های گذشته مقام‌های برتر را کسب کرده و به مرحله بین‌المللی راه یافته بودند، ادامه داد: در سال‌های اخیر استان آذربایجان‌شرقی نتوانسته مقام‌های برتری را کسب کند و البته رقابت در برخی رشته‌ها از جمله قرائت و حفظ بسیار بالا بوده و تعداد شرکت‌کنندگان نیز زیاد است از این مقام‌آوری در این مرحله بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: امید است استان در سایر رشته‌ها نیز موفق به کسب مقام شود و البته لازم به ذکر است در رشته‌های حفظ و قرائت رقبای بزرگی همچون نفر اول مسابقات بین‌المللی دانشجویان، نفر اول مسابقات بین‌المللی روسیه و سایر رتبه‌های برتر کشوری حضور دارند.

استاد ابتهال کشور خاطرنشان کرد: به منظور علاقه به رشته ابتهال مدتی است که مشغول به جمع‌آوری و تحقیق و پژوهش در زمینه ابتهال هستم و کتابی با نام هنر تلاوت در دست تألیف است و همچنین کارگاه‌هایی برای تربیت شایسته برگزار خواهم کرد.

وی در پایان کسب مقام پنجمی مسابقات کشوری اوقاف گروه تواشیح معارج را یادآور شد و ادامه داد: در سال‌های گذشته گروه بین‌المللی تواشیح طارق و همچنین گروه تواشیح طاها مقام اول و سوم کشوری را به دست آورده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.