۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 466900

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه در ابراز موضع سیاسی خود درنگ نکرد، جز آنجایی که مصلحت انقلاب، نظام و اسلام اقتضا می‌کرد.

آیت‌ الله مهدوی‌کنی یک انقلابی صریح بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه در ابراز موضع سیاسی خود درنگ نکرد، جز آنجایی که مصلحت انقلاب، نظام و اسلام اقتضا می‌کرد. حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی و همچنین ویژگی‌های اخلاقی ایشان، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی یک انقلابی صریح بود و هیچ‌گاه در ابراز موضع سیاسی خود درنگ نکرد، جز آنجایی که مصلحت انقلاب، نظام و اسلام اقتضا می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه در بیان خود مجامله نداشت و در میان دوستان و کسانی که وی را خیرخواه می‌دانستند، مطالبش را با صراحت بیان می‌کرد، مطالبی که افراد بسیاری تحمل بیان آن را نداشتند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: اخلاص در زندگی آیت‌الله مهدوی‌کنی تجلی پیدا کرده بود و هنگامی که وی از گذشته خود یاد می‌کرد به نکاتی اشاره می‌کرد که عظمت‌بخش جایگاهی بود که حاصل این اخلاص بود.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی صریح بود و با این صراحت در میان دوستان و مخالفان خود فردی محترم محسوب می‌شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی با اشاره به  اخلاص آیت‌الله مهدوی‌کنی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ریشه موفقیت آیت‌الله مهدوی‌کنی اخلاص ایشان بود، امری که ایشان در زندگی خود به آن تجلی بخشید.

وی درباره مسئولیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: با توجه به اینکه وی مدیریت موقعیت‌های بالای اداری کشور را بر عهده داشت، زمانی که حس کرد کشور نیازمند به بنیه عمیق فرهنگی است و در حالی که تازه پست نخست‌وزیری را ترک کرده بود و جایگاه‌های متعددی برای ایشان مطرح بود، ایشان همت گماشتند و برای ایجاد مراکز تقویت علمی و در موقعیت  معلمی قرار گرفتند و هر روز در دسترس شاگردان خود بودند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) افزود: مردمی که با صدای تکبیر و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مقابل دشمنان می‌رفتند و سینه سپر می‌کردند، از  نظر آیت‌الله مهدوی‌کنی علت وجودی این انقلابند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی افزود: حال که علت وجودی انقلاب این است، باید برای تداوم این انقلاب از همان علت استفاده کرد و اگر غیر از این باشد انقلاب از مسیر خود منحرف می‌شود، همچنین از نظر جامعه‌شناسان هر انقلابی که شکست خورده به دلیل انحراف از مسیر و مکتب خود بوده، لذا دشمنان با کارشناسان خبره تلاش کرده‌ و این مسائل را شناخته است.

وی با طرح این سوال که شما فکر کرده‌اید که آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و دشمنان بشریت آسوده نشسته‌اند که شما هر کاری که می‌خواهید انجام دهید؟ گفت: آنها پس از انقلاب، انقلاب ما را ارزیابی کرده‌اند و فهمیدند که انقلاب ما را تنها با سلاح نمی‌شود کوبید و از بین برد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) درباره انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردمی که با محبت به امیرالمومنین(ع) و فرزند امیرالمومنین(ع) انقلاب کرده‌اند، نمی‌شود با مسلسل از میدان بیرونشان کرد، لذا مسئولان باید این حقیقت را بپذیرند که این مملکت به خاطر اسلام قیام کرده و راه نجاتش همان اسلام است و غیر از این هم نیست و اگر ذره‌ای در اینجا سازشکاری و گذشت شود انقلاب مسلما با چالش مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی با بیان اینکه دولت و مجلس نباید هیچ انحرافی در مسیر اسلام داشته باشند، تاکید کرد: مبادا هوای نفسانی و خواهش‌های شخصی منشاء این شود که انحراف پیدا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.