قدس آنلاین-شهرکرد-هومن نجاتی: در همه استانها باید کانونهای فرهنگی و آموزشی تشکیل شود و کانون های موجود گسترش پیدا کنند.

اعزام ۱۲۰هزار نفری مددجویان کمیته امداد  به مشهد مقدس و عتبات عالیات

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست با پرسنل و مسئولان فرهنگی با بیان اینکه یکی از شاخصهای ارزیابی های مدیران فرهنگی استانها نیروهای زیرمجموعه فرهنگی آنان است گفت: یکی از مأموریتهای کمیته امداد در مسائل فرهنگی، تقویت ایمانی و اعتقادی است که در دو بخش پرسنل و مددجویان دنبال می  شود و در این بین نیروهای حوزه فرهنگی در مسائل دینی و اعتقادی باید  پیش قدم باشند.

حجت الاسلام حسین احمدیان با اشاره به اینکه سبک زندگی دینی و اسلامی باید در جامعه رشد یافته و تقویت شود گفت: چنانچه عنصر ایمان در پرسنل رشد پیدا کند تاثیر فرهنگ عالی و تعالی در خانواده های مددجویان و جامعه نمایان می شود.

وی محور فعالیتهای فرهنگی را قرآن و سیره عملی اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: در ارتقاء مسائل فرهنگی مددجویان باید نگاه ویژه به فرزندان مددجویان در رده های سنی نوجوانان و جوانان داشت و برای هر قشر و با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و محلی آنان برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام احمدیان تصریح کرد: در جامعه ایران اسلامی سنتها و حسنه های خوبی وجود دارد که این فرهنگها باید احیاء و تقویت شوند و سبک زندگی دینی را در جامعه پیاده کرد.

 احمدیان افزود: باید ارتباطات حوزه های فرهنگی با مردم و همه قشرها تقویت شود و لازمه این امر افزایش تعاملات با حوزه های علمیه، مؤسسات فرهنگی و مساجد است و از سخنرانان بلیغ و قوی دعوت شود تا مسائل را به صورت صریح و واضح مطرح بیان کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه در مسائل فرهنگی نباید وابسته به بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری بود خاطرنشان کرد: نیروهای حوزه فرهنگی در فعالیت ها ابتکار و خلاقیت داشته باشند و در همه حوزه های کمیته امدادایده پردازی کنند.

حجت الاسلام احمدیان در ادامه گفت:در همه استانها باید کانونهای فرهنگی و آموزشی تشکیل شود و کانون های موجود گسترش پیدا کنند و از ظرفیتهای اردوگاه ها برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی مشهدالرضا و عتبات عالیات در طی سال انجام  می شود افزود:  ۸۱ هزار و ۵۱۱ نفر از مددجویان به مشهد مقدس و چهارهزار و ۱۲۰ نفر نیز به عتبات عالیات  در سال گذشته مشرف شده اند که امسال پیش بینی می شود این تعداد به ۱۲۰هزار نفر برسد.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه فرهنگی گفت: چنانچه مسائل فرهنگی در جامعه ما حل شود مسائل دیگر از جمله اقتصاد و سیاست نیز حل خواهد شد و به جایگاهی که در اسلام ذکر شده است خواهد رسید، همه فعالیتهای کمیته امداد باید برمبنای فرهنگ صورت پذیرد.

علی ملک پور به طرح ملی خوب باشیم اشاره کرد و افزود:هدف از این طرح افزایش روحیه مسئولیت‌پذیری در قشرهای مختلف جامعه،  گسترش فرهنگ اخلاق‌مداری و استفاده از ظرفیتهای مردمی جهت اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.