مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی با چهار روز تاخیر نسبت به زمان مقرر اولیه به میزبانی ایران آغاز خواهد شد.

تغییر زمان مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به خاطر درخواست چند زن

به گزارش قدس آنلاین، در نشستی که پنجشنبه و جمعه میان مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران با قائم مقام رئیس فدراسیون جهانی این رشته (فیده) در آتن یونان برگزار شد، مسابقات قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی و برگزاری این دوره رقابت ها در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زمان برگزاری این مسابقات یکی از مهمترین موضوعات نشست برگزار شده در یونان بود. بر این اساس مصوب شد مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با چهار روز تاخیر نسبت به زمان مقرر اولیه در تهران آغاز شود.

پیش از این ۱۸ بهمن ماه تا ۱۱ اسفندماه زمان اعلام شده برای مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی بود اما بنا بر تصمیم گیری جدید صورت گرفته این رقابت ها از ۲۲ بهمن ماه در تهران آغاز شده و ۱۵ اسفندماه هم به پایان می رسد.

این برای نخستین بار است که فدراسیون بین المللی شطرنج (فیده) امتیاز برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را به ایران می دهد.

۶۴ شطرنجباز برتر جهان از ۲۶ کشور برگزارکننده رقابت های قهرمانی زنان جهان هستند. برخی از این شطرنجبازان پیش از سفر به ایران و حضور در این رقابت ها، در یک دوره مسابقات آزاد که به میزبانی جبل الطارق برگزار می شود، شرکت می کنند. تغییر زمان برگزاری مسابقات ایران نیز با درخواست این دسته بازیکنان به فیده انجام شده است چراکه رقابت های شطرنج آزاد جبل الطارق دوم فوریه (۱۴ بهمن ماه) تمام می شود یعنی تنها چهار روز پیش از زمان اولیه مسابقات قهرمانی زنان جهان در ایران؛

مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان یکی از معتبرترین رویدادها در تقویم فیده به حساب می آید. ۴۵۰ هزار دلار جایزه نقدی این رقابت ها است که میان هر ۶۴ بازیکن شرکت کننده توزیع می شود. سهم نفر اول این رقابت ها ۶۰ هزار دلار است ضمن اینکه هر یک از ۳۲ بازیکنی که در مرحله اول حذف می شوند نیز ۳۷۵۰ دلار دریافت می کنند. 

میترا حجازی پور به عنوان قهرمان آسیا همراه سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان نماینده ایران در مسابقات شطرنج ۲۰۱۷ قهرمانی زنان جهان هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.