مدیر حوزه های علمیه گفت: فلسفه، فقه، تاریخ و اخلاق زیارت از جمله مباحثی است که حوزه علمیه باید برنامه ویژه ای برای آنها داشته و در سطح اجتهاد، درس خارج زیارت را برگزار کند.

راه اندازی درس خارج زیارت در حوزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله اعرافی در دیدار مسئولان کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: ما معتقدیم که زیارت اولا اصل الهی و دینی مشترکی میان ادیان داشته و مقوله تعریف شده ای است.

وی افزود: نکته مهم دیگر درباره زیارت، آن است که زیارت مختص به شیعه نبوده و در مذاهب دیگر نیز جایگاه دارد.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: زیارت در ادیان غیرالهی نیز جایگاه داشته که در این صورت، سه بعد فرامذهبی می توان برای زیارت در نظر گرفت.

اعرافی با اشاره به تمایزات زیارت شیعی تاکید کرد: در زیارت شیعی، معنا و مفهوم عمیقی وجود دارد که در ادیان دیگر به این شکل نیست؛ چراکه شیعه به زیارت به معنای برقراری ارتباط میان زائر و مزور زنده و ارتباط آنان با یکدیگر اعتقاد دارد.

وی عنوان کرد: زیارت در منطق ما علاوه بر ابعاد فردی، دارای ابعاد اجتماعی همانند نماز جمعه و جماعت می باشد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: زیارت نزد شیعه تنها شان عبادی و اختصاص به خود شخص ندارد، بلکه شان اجتماعی دارد و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

اعرافی اظهار داشت: فعالیت بر روی موضوعاتی مانند فلسفه، فقه، تاریخ و اخلاق زیارت از جمله مباحثی است که حوزه علمیه باید کارهای ویژه ای برای آن داشته و در سطح اجتهاد، درس خارج زیارت را برگزار کند.

وی عنوان کرد: حضور پرشور مردم در اربعین، ظرفیت بسیار مناسبی است که می توان به وسیله آن تحول های زیادی را به وجود آورد؛ چراکه میلیون ها جوان از سراسر دنیا در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کرده و انسان های لحظه ساز می توانند تحولات بالایی در این جوانان ایجاد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.