قدس آنلاین: بجنورد- کبری علی آبادی: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: حجم ذخایر سدهای استان نسبت به دوره آماری بلند مدت، هفت میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

حجم ذخایر سدهای خراسان شمالی ۷ میلیون متر مکعب کاهش یافت

سید ابراهیم علوی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت:  حجم آب های ذخیره در پشت سد های استان از ۷۴ میلیون مترمکعب در دوره بلند مدت به ۶۷ میلیون مترمکعب در وضعیت کنونی رسیده است.

علوی با بیان اینکه اکنون نیمی از حجم مخزن سد شیرین دره خالی است گفت: سد شیرین دره توان ذخیره ۹۱ میلیون  و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد که اکنون حدود ۴۶ میلیون متر مکعب آب قابل برنامه ریزی را در خود ذخیره کرده است .

وی افزود: سد بارزو در  شیروان نیز توان ذخیره ۹۲ میلیون متر مکعب آب را دارد و  اکنون تنها ۱۲ میلیون متر مکعب آب قابل برنامه ریزی در مخزن این سد وجود دارد.

به گفته وی سد بیدواز در اسفراین نیز توان ذخیره و تنظیم ۵۳ میلیون مترمکعب آب را دارد که اکنون میزان حجم آب ذخیره شده در پشت این سد ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون حجم ذخایر آب قابل استفاده سدهای استان حدود ۶۷ میلیون متر مکعب به ثبت رسیده است افزود: این در حالی است که در پایان مهر ماه سال گذشته، ۵۸ میلیون متر مکعب آب قابل برنامه ریزی در سدهای استان ذخیره شده بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود گفت: طی سال آبی گذشته، ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب ذخایر سدهای استان در بخش کشاورزی مصرف شده است.

علوی تصریح کرد: بخش کشاورزی بیشترین مصارف آب ذخیره شده در سدهای استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از مهر ماه پارسال تا مهر ماه امسال ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب آب برای مصارف آشامیدنی از سدهای استان خارج شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.