کوروش سلیمانی گفت: یکی از لذت های عمیق و اساسی که در زندگی تجربه کرده ام کتاب خواندن بوده است و در حال حاضر که کمتر می خوانم احساس می کنم که در حق خودم ظلم می کنم.

پدرومادرها انس با کتاب را به کودکان بیاموزند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، کوروش سلیمانی بازیگر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص تفاوت نمایشنامه و رمان گفت: من بیشتر نمایشنامه خوانده ام تا رمان و در رمان نویسنده این اجازه را دارد که در ارتباط با حالات روحی شخصیت توضیح و تفسیر بدهد و احساساتی که دیده نمی شوند را بیان کند اما در نمایشنامه حالاتی که در درون شخصیت می گذرد تنها در دیالوگ ها اجازه بروز دارند.

وی ادامه داد: در دوران نوجوانی عضو کتابخانه عمومی کرمانشاه شدم و به نوعی با کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواندن را آغاز کردم و بعد از آن وارد دانشگاه هنرهای زیبا شدم و به کتابخانه بسیار غنی آن برخوردم و در همان سال های اول و دوم چه از لحاظ مجلات و مقالات و چه کتاب ها و نمایشنامه ها بسیار بسیار مطالعه کردم و به طور نسبی هر دو سه روز یک کتاب می خواندم.

این بازیگر با اشاره به کتاب باز بودن خود بیان کرد: یکی از لذت های عمیق و اساسی که در زندگی تجربه کرده ام کتاب خواندن بوده است و در حال حاضر که کمتر کتاب می خوانم احساس می کنم که در حق خودم ظلم می کنم. با خواندن کتاب و تجربه کردن زندگی شخصیت های یک قصه انسان می تواند زندگی خود را غنی تر کند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: عادت کردن به ادبیات و کتاب آموختنی است و یکی از وظایفی که باید پدرو مادرها در نظر داشته باشند این است که این عادت و انس با کتاب خواندن را به بچه ها بیاموزند و برای کودکان خود قصه بگویند.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اجرای امیرحسین صدیق روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.