کتابهای «باغ همیشه بهار»، «به ‌به» و «بازگردانده شده» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

کانون، سه کتاب کودک و نوجوان جدید به بازار عرضه کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، کتاب «باغ همیشه بهار» نوشته سیروس طاهباز و تصویرگری پرویز محلاتی بازنشر شد.

این کتاب با بیان تاریخچه‌ای از فرش ایرانی و بررسی طرح و نقش آن به کودکان کمک می‌کند تا هرچه‌ دقیق‌تر به دنیای اطراف خود توجه کنند. ساختار بافت فرش، رنگ‌رزی الیاف، پراکندگی جغرافیایی هنر فرش‌بافی و بررسی فرش‌های معروف ایرانی از دیگر بخش‌های این کتاب است.

این کتاب در 32 صفحه و قطع خشتی انتشار یافته است و با قیمت سه هزار و 100 تومان در دسترس مخاطبان گروه سنی «د» (دوره اول متوسطه) قرار دارد.

دوستی کرم‌های گرسنه در کتاب «به ‌به» 
کتاب «به‌ به» نوشته سمانه قاسمی و از مجموعه کتابهای مرغک از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.کتابهای مرغک با هدف تولید کتابهای قصه، بازی و سرگرمی منتشر می‌شوند.

«به‌ به» داستان کرم گرسنه‌ای است که به درون یک سیب سفر می‌کند. طراحی کتاب به گونه‌ای است که برش‌ها کمک می‌کنند بازی گونه‌ای شکل بگیرد و کرم حرکت کند و سفر او به درون سیب قابل لمس شود. کودک با مطالعه این کتاب می‌آموزد اگر همه چیز را برای خود نخواهیم آن چه که موجود است، برای همه می‌تواند کافی باشد.

 کتاب «به‌ به» برای گروه سنی «الف و ب» (3 تا 9 سال)  مناسب است و به قیمت 20 هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عرضه شده است.

«بازگردانده شده»؛ روایت پایداری برای نوجوانان

 رمان «بازگردانده شده» داستان پایداری را برای خوانندگان نقل می‌کند.

رمان «بازگردانده شده» که جدیدترین اثر  انوشه منادی است به موضوع درگیری‌های کردستان عراق و کردستان ایران در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد.

این کتاب روایت‌گر زندگی سه دوست است که در غیاب مردهای روستا مجبور به اداره‌ی خود و خانواده‌هایشان هستند.

در قسمتی از متن «بازگردانده شده» می‌خوانیم: «هفته‌گذشته ریخته بودند توی روستا و پدرها و جوانهای روستا را به زور برده بودند جبهه. حالا ما مانده بودیم با پدربزرگها و مادرها و ننه‌ها. غیر از اینها هزار تا کار هم مانده بود. اگر ما، یعنی همین چند نفر انجام نمی‌دادیم باید مادرها یا پدربزرگها انجام می‌دادند؛ فکر کردن به این اوضاع خودش کلی دردسر داشت و دارد. توی هر خانه؛ سوخت برای گرم شدن لازم بود، آرد برای نان درست کردن، غیر از این‌ها شیر و تخم‌مرغ و گوشت پیدا می‌شد، اما برای پخت و پز نفت نداشتیم و هیچ ماشین دولتی هم سوخت نمی‌آورد تا مثل سابق پدرها بروند بار قاطر کنند و بیاورند.»

این رمان 155 صفحه‌ای با قیمت 7هزار و 700 تومان در کتاب فروشیها عرضه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.