دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه ارلانگن آلمان برای گسترش تجربیات و مطالعات دانشجویان و محققان خود در طرحی با کشورهای اسلامی مشارکت می‌کند.

همکاری دانشگاه های آلمان و مصر برای اسلام شناسی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، دپارتمان مطالعات اسلامی دانشگاه ارلانگن یکی از کرسی‌های فعال در زمینه مطالعات اسلام شناسی و کشورهای اسلامی است.

 این کرسی قصد دارد از سال 2017 در طرح «اراسموس» نیز شرکت کند. طرح اراسموس یکی از پروژه‌های علمی و تحقیقاتی مشترک بین کشورهای اروپایی است که امکان تبادلات علمی و دانشگاهی را فراهم می‌سازد.

این پروژه علاوه بر حمایت از تحقیقات، دانشجویان و محققان را برای اقامت در کشورهای غیر از محل تحصیل خود حمایت می‌کند.
به این صورت که دانشجویان مقاطع کارشناسی و یا برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد می‌توانند با استفاده از این پروژه در دانشگاه‌ها و کشورهای دیگر اروپایی و غیر اروپایی یک تا دو ترم را تحصیل کنند.
به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در برلین، دانشگاه ارلانگن و بخش مطالعات اسلامی آن نیز قصد دارند از سال میلادی آینده با همکاری دانشگاه الازهر مصر طی قراردادی مشترک در این زمینه اقدام کند.

دانشگاه الازهر مصر به دلیل برخوردار بودن از سنت دیرینه‌ای که در مطالعات اسلامی دارد و نیز روابط حسنه‌ای که بین دولت این کشور و کشورهای اروپایی پس از روی کار آمدن «ال سی سی» به وجود آمده، نزد دانشگاه‌های اروپایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
دولت آلمان، علاوه بر مناسبات اقتصادی به سرمایه گذاری در بخش توسعه و مناسبات دینی و مذهبی در این کشور اهمیت زیادی می‌دهد.

مصر به عنوان یک کشور جوان و چند فرهنگی در شمال آفریقا و خاورمیانه از گزینه‌های اول همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و توسعه‌ای به شمار می‌رود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.