رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد : ایران نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم در منطقه تردید دارد.

نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم در منطقه تردید داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا علاالدین بروجردی عصر دوشنبه در آکادمی بین المللی دیپلماتیک فرانسه درپاریس خطاب به دیپلمات ها،محققین و خبرنگاران اظهار داشت : نسبت به جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم تردید داریم، ما شاهد کمک های هوایی به ظاهر اشتباهی به داعش هستیم و مواضع ارتش سوریه هم به ظاهر اشتباهی مورد حمله قرار می گیرند
وی در ادامه تصریح کرد تحولات 8 ساله جنگ تحمیلی و تحریم های ناعادلانه به ما درس داد که باید برای دفاع از کشورمان به خود متکی باشیم.
بروجردی افزود: ما ملتی صلح طلب هستیم و مخالفت اصولی با سلاح هسته ای و شیمیایی داریم و این در حالی است که یک قدرت اتمی در مرزهای شرقی ما حضور دارد و رژیم صهیونیستی نیز از 200 کلاهک هسته ای برخوردار است. 
وی ادامه داد: طی 2 سال گذشته کشور کوچکی مثل یمن با انواع تسلیحات مدرن مورد حمله قرار می گیرد ولی حداکثر با صدور یک بیانیه این حملات محکوم می شود، در حالی که برای اعدام یک فرد قاتل جو تبلیغاتی زیادی علیه کشور ما به راه می افتد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام افزود : سوریه 5 سال پیش در یک وضعیت عادی قرار داشت ولی اکنون ده ها هزار تروریست در آن حضور دارند. متاسفانه تحلیل و ارزیابی غلط برخی از کشورهای منطقه به آمریکا منتقل شد و مبنای تصمیم گیری قرار گرفت. در سوریه ما باید بر اساس اصول دموکراسی اجازه دهیم مردم آن کشور خود تصمیم بگیرند و از خارج تصمیمی به مردم تحمیل نگردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط تهران - پاریس اشاره و تصریح کرد : با سفر رئیس جمهور روحانی به پاریس روابط دو کشور وارد عرصه جدیدی شده است. 
بروجردی اضافه کرد : سیاست ما نسبت به کشورهای اروپایی و غربی توسعه روابط براساس احترام متقابل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.