قدس آنلاین - اهواز - زهره کریمی : رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان عضو این پارک رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

رشد ۱۰۰ درصدی شرکت های دانش بنیان در خوزستان

بابک مختاری اظهار کرد: تا پایان سال ۹۴ از بین ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و هسته فناور عضو پارک علم و فناوری، ۳۵ شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان در سال جاری با رشد ۱۰۰ درصدی به ۶۹ شرکت دانش بنیان رسیده است.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت های مختلف در استان خوزستان و لزوم استفاده از آن ها افزود: تاسیس مراکز رشد و شکوفایی در شهرستان ها، با توجه به پتانسیل های مناطق صورت می گیرد.

مختاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان یکی از اولویت های ما در تاسیس مراکز رشد و شکوفایی است و بر همین اساس در تلاش برای تاسیس مراکز رشد و پردیس های تخصصی در شهرستان ها هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز رشد تخصصی در این استان فعال است تصریح کرد: مرکز رشد نفت اهواز که بیش از ۸۰ درصد فعالیت آن در حوزه صنایع نفت و انرژی است، مرکز رشد دزفول که در بخش کشاورزی و مرکز رشد خرمشهر در حوزه علوم و فنون دریایی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: البته با توجه به نقش نظارتی پارک های علم و فناوری بر مراکز رشد، علاوه بر این سه مرکز که زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان هستند این پارک بر مراکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز نظارت دارد.

مختاری با انتقاد از عملکرد فرمانداری ها در تعامل با پارک علم و فناوری ادامه داد: فرمانداری ها توجه بیشتری در زمینه تعامل با پارک علم و فناوری در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان داشته باشند، که در حال حاضر همکاری فرمانداری ها مناسب نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان حوزه فعالیت پارک های علم و فناوری را اقتصادی- علمی عنوان کرد و گفت: در این خصوص و برای تسریع در فعالیت های مربوط به پارک علم و فناوری در ارتباط با استانداری، بهتر است با توجه به رویکرد اقتصادی- علمی پارک، معاون اقتصادی استاندار به عنوان معاون معین پارک علم و فناوری در استانداری مشخص شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.