خط قرمز- سعیدکوشافر: دختر جوان باورش نمی‌شد که چنین امکانی برای او فراهم شده باشد، او از همان دوران کودکی عاشق بازیگری بود در دوره مدرسه در تئاترهای مدرسه بازی می‌کرد و تنها آرزویش این بود که روزی یک بازیگر بزرگ شود یا در کنار یک بازیگر بزرگ بازی کند.

کلاهبرداری بزرگ با تست 10 هزار تومانی بازیگری

اما او از تمام کسانی که می‌شناخت شنیده بود که سینما را مافیایی اداره می‌کند که اجازه ورود به هر کسی را نمی‌دهد، شنیده بود که بازیگران یا باید با واسطه، آشنا، پارتی و پول وارد این عرصه شوند یا تن به خواسته‌های نامشروع کسانی بدهند که در صدر سینما قرار دارند، او که در خانواده‌ای مذهبی زندگی می‌کرد، هرگز حاضر نبود راه میانبر را انتخاب کند، او اعتقاد داشت که باید حفظ تمام موازین و اعتقاداتش وارد این عرصه شود، از دیگر سو خانواده او آنقدر ثروتمند نبودند که بتوانند هزینه‌های هنگفت فیلمسازی را بدهند تا دخترشان در آن فیلم نقش داشته باشد.

آنروز دختر جوان انگار به تمام رویاهایش دست یافته بود، او با کانالی در تلگرام آشنا شد که از سوی یک سینماگر معروف راه‌اندازی شده بود و تعداد زیادی هم در مدت کوتاه عضو این کانال شده بودند، در این کانال از آموزش شیوه‌های بازیگری شروع کرده بود و علاوه بر بیان برخی راهکارها و آموزش‌ها چند قطعه در فیلم‌هایی که این هنرمند در آنها بازی یا کارگردانی کرده بود هم به اشتراک گذاشته شده بود.

هر روز بر تعداد اعضای این کانال افزوده می‌شد، دختر جوان احساس می‌کرد که رایگان دارد از آموزش‌های یکی از بزرگترین اساتید سینما بهره‌مند می‌شود که آن آگهی او را به دنیای دیگری وارد کرد.

در کانال عنوان شده بود که این هنرمند قصد دارد فیلمی تازه را کلید بزند که در آن از بازیگران آماتور استفاده خواهد شد. البته این بازیگران به طور کاملاً عادلانه و از طریق تست انتخاب خواهند شد و پول و پارتی هیچ نقشی در آن ندارد و همین مسأله باعث شده بود تا کسانی که مانند این دختر جوان دنبال نشان دادن شایستگی‌های خود در یک رقابت سالم باشند، خوشحال شوند.

چند روز بعد، اعلام شد که همه چیز مهیا شده و هر شهر که تعداد مشخصی ثبت‌نام کننده داشته باشد، گروه کارگردان به آن شهر عزیمت کرده و در آن شهر تست بازیگری خواهند گرفت. در همین حال برنامه برخی از شهرها هم مشخص شده بود که در تاریخی معین در یکی از هتل‌ها برگزار خواهد شد، در این اطلاعیه خواسته شده بود که داوطلبان شرکت در تست بازیگری یک عکس از خود اسکن کنند و به همراه مشخصات کامل شناسنامه‌ای و تصویر واریز مبلغ 10 هزار تومان به حسابی خاص را به نشانی درج شده ارسال که نفرات در تست شرکت داده شوند. دختر جوان نه فردای نه حتی یک ساعت بعد که همان لحظه پول را کارت به کارت کرد و رسید بانکی را بهمراه مشخصاتش ارسال کرد تا حضورش در تست قطعی شود و مبادا بخاطر تعداد زیاد ثبت نام کنندگان او را از قلم بیندازند. روزها و روزها و روزها گذشت اما نه خبری از استاد شد و نه خبری از تست بازیگری و بعد هم در کانال اعلام شد که پروژه فعلاً خوابیده و شاید روند کار تغییر کند.

این همه در حالی بود که قبلاً و هنگامی که صحبت از جذب هنرجویان برای تست بود حتی جزئیات فیلم، پرداخت دستمزدهای بالا به پذیرفته شدگان، بازی در پایتخت و همکاری با هنرمندان مطرح سینما و.. وعده داده شده بود مدیران کانال با این شگرد توانسته بودند حجم عظیمی پول از هنرجویان کسب کنند، در حالیکه به دلیل رقم پایین واریزی هر فرد، کمتر کسی اقدام به پیگیری قضایی خواهد کرد.

در همین راستا، رئیس پلیس فتا استان درخصوص شگرد جدید کلاهبرداری سایبری به بهانه تست بازیگری در شبکه تلگرام خبر داد.

سرهنگ «جواد جهانشیری» با اعلام این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های صورت گرفته در فضای سایبری متوجه وجود برخی کانال‌های تلگرامی با تعداد اعضای بالا شده که در آن فردی با تبلیغ تست بازیگری و در صورت پذیرفته شدن در یک فیلم جنجالی به مدت شش ماه در تهران با دریافت مبالغ نسبتاً قابل توجه به ایفای نقش خواهند پرداخت.

وی افزود: کلاهبردار در این پیام اغواکننده با پیشنهاد بازیگری در فیلم‌های مهم و دریافت دستمزد بالا و گرفتن تست نیز در هتل‌های سطح شهر مشهد کاربران شبکه‌های اجتماعی را فریب و با پیشنهاد پرداخت مبالغ اندک (10 هزار تومان) جهت ثبت‌نام و ارسال تصویر فیش پرداختی به ادمین تلگرام کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: با توجه به رقم پرداخت شده از سوی شهروند که مبلغ پایینی می‌باشد از طرف فرد قربانی پی گیری قضایی نمی‌شود لذا فرد کلاهبردار با دریافت مبالغ کم ولی در حجم بالا مبلغ کلاهبرداری کلانی را از شهروندان زودباور و فریب خورده کلاهبرداری می‌کند.

وی به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: قبل از پذیرش و هرگونه اقدامی درخصوص انواع کاریابی یا استخدام و حضور در انواع همایش‌ها و... ابتدا اصالت پیام را از مبادی ذیربط نظیر روابط عمومی اداره یا ارگان ذیربط بررسی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.