امیرمهدیزاده با کسب مدال طلا روز پرفروغ کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان را تکمیل کرد و نام خود را به عنوان تنها کاراته کای دو طلایی ایران در تاریخ ورزش ایران ثبت کرد.

طلای جهان بر گردن مهدیزاده/ روز پر فروغ کاراته ایران

به گزارش قدس آنلاین، بعد از کسب یک مدال طلا و سه برنز در رقابتهای امروز کاراته قهرمانی جهان، امیرمهدیزاده در دیدار نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم مقابل «جفری هرنس» از هلند ۹ بر یک صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست پیدا کرد تا روز پرفروغ کاراته ایران در رقابتهای جهانی با کسب دو مدال طلا و سه برنز تمکیل شود.

مهدیزاده که مدال طلا ۲۰۱۲  و برنز ۲۰۱۴  رقابتهای جهانی را در ویترین افتخارات خود ثبت کرده بود، با کسب این مدال طلا، به عنوان تنها کاراته کای ایران که موفق به کسب دو مدال طلای جهان شده برای همیشه نام خود را در تاریخ کاراته ایران به ثبت رساند.

این کاراته کای شایسته کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی «مارکو ریوکاوینا»، «یونگ جو» ، «لوکا مارسکا» از ایتالیا، «فهد محمد احمد» و «سوفینه آگودیل» از فرانسه را شکست داده بود. 

تیم ملی کشورمان امروز ۵ نماینده برای کسب مدال روی تاتامی پهن شده در لینز اتریش داشت که امیر مهدیزاده و سجاد گنج زاده دو طلا، ذبیج الله پورشیب، علی اصغر آسیابری و حمیده عباسعلی سه نشان برنز کسب کردند. 

در رقابتهای روزهای گذشته آلاله صعودی، فاطمه چالاکی، رزیتا علیپور، سمیرا ملکی پور، سعید احمدی، فریر حقیقی، مهسا افسانه، تیم های کاتای بانوان و آقایان و تیم کومیته بانوان از دور مسابقات حذف شده بودند. در آخرین روز این رقابتها نیز فردا یکشنبه کومیته تیمی در دیدار نهایی به مصاف ژاپن می رود. 

یست وسومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان روز گذشته با حضور ١٠٢٤ کاراته کا از ١١٨ کشور در اتریش آغاز و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.