قدس آنلاین- اسفراین:نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های نهفته گردشگری در شهر تاریخی بلقیس باید مورد توجه قرار گیرد.

ابلاغ اعتبار جدید برای شهر تاریخی بلقیس

به گزارش قدس آنلاین از اسفراین، هادی قوامی با اشاره به اختصاص اعتبار جدید برای مرمت، بازسازی و بهسازی دومین میراث خشتی گلی ایران، گفت: اعتبار 5 میلیارد ریالی برای مرمت و بازسازی و بهسازی شهر تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین از سوی معاون رییس جمهور اختصاص یافته است  .

وی افزود: در نشستی مشترک با حضور معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به اینجانب مبنی بر لزوم توجه به مرمت و بازسازی شهر تاریخی بلقیس، با اختصاص اعتبار 5 میلیارد ریالی به شهر تاریخی بلقیس موافقت شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور پرداخت این اعتبار با هدف تسریع در بهسازی، مرمت و بازسازی شهر تاریخی بلقیس از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صادر شده است، افزود: ظرفیت های گردشگری ویژه‌ای در شهر تاریخی بلقیس به عنوان دومین میراث خشتی گلی ایران پس از ارگ بم نهفته است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شهر تاریخی بلقیس در جایگاه دومین میراث خشتی گلی ایران پس از ارگ تاریخی بم به شماره 4497 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در 3 کیلومتری جنوب شهر اسفراین قرارگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.