قدس آنلاین- بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی: رئیس آموزش وپرورش شهرستان بجنورد گفت: در حال حاضر در این شهرستان با کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم.

کمبود فضای آموزشی در بجنورد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمود اسدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دراین شهرستان 625 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد اما به این تعداد آموزشگاه در اختیار نداریم و بسیاری از مدارس ما دونوبته هستند.

وی افزود: اکنون 80 درصد از آموزشگاه های استان به صورت دو نوبته در حال فعالیت هستنند.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه اکنون با گذشته بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز برخی کلاس ها معلم ندارند گفت: کمبود نیروی معلم درمدارس استان با اضافه کاری ها جبران می شود و این مشکل به زودی مرتفع می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره شمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان و شهرستان گفت: چندی پیش آماری ازدانش آموزان بازمانده از تحصیل استان از قول معاون وزیر کار منتشر شد اما آموزش و پرورش به هیچ عنوان این آمار را قبول ندارند.

اسدی با تاکید بر اینکه آمار 10 هزار نفری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل دراین استان کذب است تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری تنها نام 280 نفراز دانش آموزان دوره متوسطه درسامانه ثبت نشده است که البته این امر نیز دلیل برترک تحصیل دانش آموز نیست.

وی تصریح کرد: عده ای از این دانش آموزان به مکان دیگر نقل مکان کرده اند و عده ای نیز در انتخاب رشته دچار تردید شده وامسال در کلاس درس حضور نیافته اند اما پیگیری ها برای حضور تمام این دانش آموزان در کلاس درس در دست اقدام است.

اسدی با اشاره به حمایت های آموزش و پرورش از دانش آموزان بی بضاعت و محروم برای حضور در کلاس های درس اظهار داشت:  امسال 40 میلیون تومان اعتبار برای کمک به درمان دانش آموزان مبتلا به بیماری های خاص پیش بینی شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: امسال هزینه های خرید 400 لباس فرم مدارس به دانش آموزان پرداخت شده است و علاوه بر آن به تامین هزینه های درمانی 20 دانش آموز مبتلا به بیماری خاص و انجام عمل جراحی دو دانش آموزشهرستان نیز کمک شده است.

وی، تامین توزیع 650 بسته لوازم التحریر، پرداخت 4.5 میلیون تومان هزینه خرید کتاب درسی، خرید 30 عینک،دو سمعک را از دیگر اقدامات حمایتی آموزش و پرورش از دانش آموزان محروم طی سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

وی به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: سهم امسال از اعزام این کاروان ها، حضور چهار هزار  دانش آموز در مناطق عملیاتی سابق جنگ است که تا کنون 640 دانش آموز در قالب دو کاروان توسط هشت دستگاه اتوبوس به این مناطق اعزام شده اند. 

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.