نماینده رشت در مجلس گفت: آمریکا با ترس از قدرت و توان هسته‌ای ایران، فضای اعتماد بین کشورها در زمینه بانکی ایجاد نکرده است و کشورهای جهان به سمت برقراری ارتباط بانکی با ایران حرکت نکرده اند.

 آمریکا از توان هسته ای ایران می ترسد/ کشورهای جهان از ترس دبه آمریکایی ها به سمت برقراری ارتباط بانکی با ایران حرکت نکرده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،  غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با ارزیابی گزارش 6 ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از برجام، اظهار کرد: از زحمات وزارت امور خارجه و تیم مذاکرات نهایت تقدیر و تشکر داریم، تلاش آنها نباید نادیده گرفته شود، همانطور که از ابتدا پیش بینی می شد و مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند، غربی ها و به خصوص آمریکا در اجرای برجام قابل اعتماد نبوده و نیستند.

وی افزود: به دلیل فضای مسمومی که در جهان علیه ایران وجود داشت، ما تلاش کردیم ضمن اثبات حقانیت خود باید به دنیا نشان می دادیم که جنگ افروز و دنبال بمب هسته ای نیستیم بلکه تاکید کردیم که  فعالیت هسته ای صلح آمیز داریم، تصور می کنم به این هدف رسیده ایم.

وی گفت: آمریکا با ترس از قدرت و توان هسته ای ایران، فضای اعتماد بین کشورها در زمینه بانکی ایجاد نکرده است و کشورهای جهان از ترس دبه آمریکایی ها به سمت برقراری ارتباط بانکی با ایران حرکت نکرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واشنگتن اگر به دنبال فضای مثبت در پسا برجام و خواهان استمرار اجرای برجام است توصیه می کنیم، حسن نیت خود را با برقراری ارتباط بین بانکی نشان دهد.

جعفرزاده تاکید کرد: همچنین آمریکا باید از دست درازی و غارت اموال مردم ایران دست بکشد چراکه احتمال اقدامات تلافی جویانه از سوی ایران وجود دارد. البته ایران نشان داده است که عاقلانه تصمیم گیری می کند و نمونه رفتار خویشتن دارانه را می تواند در هشت سال جنگ، رفتار خصمانه کشورهای همسایه از جمله عربستان سعودی دید.

این نماینده مردم رشت در مجلس دهم گفت: با این حال خویشتن داری جمهوری اسلامی حدی دارد و نباید انتظار داشته باشند که در برابر بدعهدی آنها بیش از این خویشتن داری نشان می دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.