قدس آنلاین – سبزوار : رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مدت زمان، تعداد و وضعیت رسیدگی به پرونده های قضایی در دادگستری استان خراسان رضوی نسبت به سایر استان های کشور مطلوب است.

هنوز پرونده ای در زمینه حقوق های نجومی در استان تشکیل نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام علی مظفری که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه هنوز پرونده ای در زمینه حقوق های نجومی در این استان تشکیل نشده است افزود: مقدمات رسیدگی به این نوع پرونده ها از سوی دادگستری استان فراهم شده و در این راستا چند تن از قاضی های با تجربه استان برای این امر اختصاص داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل برای رسیدگی به این پرونده ها این است که از سوی مسئولان دولتی پرونده ای تشکیل نمی شود تصریح کرد : مجموعه دادگستری استان اطمینان دارد که تعدادی از افراد در بخش های اقتصادی حقوق، پاداش و تسهیلات نجومی دریافت می کنند.

وی با تاکید بر کاهش 65 درصدی تشکیل پرونده های جرائم خشن شامل آدم ربایی، سرقت و قتل در استان طی 2 سال گذشته  یادآورشد : با اجرای طرح پالایش ورودی پرونده های جرائم مختلف به دادگستری های استان، تعداد این پرونده ها 15 درصد کاهش می یابد.

حجت الاسلام مظفری نیز از رسیدگی 70 هزار پرونده در دادگستری های استان ظرف 2 سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : هم اکنون 190 هزار پرونده در دادگستری های استان خراسان رضوی موجود است که این میزان باید به 120 هزار پرونده کاهش یابد.

این مسئول قضایی در زمینه برخورد با پرونده های تغییر کاربری اراضی و تصرف اراضی ملی و کشاورزی  خاطر نشان کرد : با متخلفان اینگونه پرونده ها برخورد قاطع خواهد شد .

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی سیاست دادگستری و دستگاه های اجرایی در استان را بررسی دقیق اینگونه پرونده ها به صورت حجمی و تجمعی دانست و در عین حال گفت : قطعا با این روش سعی داریم در سریعترین زمان ممکن دست متخلفان را از بیت المال کوتاه کنیم .این قاضی ارشد دراستان با بیان اینکه با پیگیری دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی تاکنون یک هزار و 900 حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است ادامه داد : قانون برخورد با جرائم قاچاق کالا از کارآمدی لازم برخوردار نیست و در این راستا پیشنهاداتی برای اصلاح و تغییر این قوانین داده شده است.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد : تا زمانی که این قوانین اصلاح شود، پرونده های قاچاق کالا در دادگاه های انقلاب و تعزیزات حکومتی استان براساس آیین های دادگستری رسیدگی می شود.

وی همچنین از کاهش 12 درصدی میزان پرونده های طلاق در دادگستری های استان  طی یکسال گذشته خبر داد . /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.