قدس آنلاین: دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: فعالیت زیرزمینی و بدون عودت دادن دوباره کارگران به سر مشاغل خود جرم محسوب می‌شود.

فعالیت زیرزمینی آساک دوچرخ جرم محسوب می‌شود

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: هم‌اکنون اخباری مبنی بر آغاز فعالیت آساک دوچرخ به صورت غیررسمی منتشر داده شده که به همین علت بازرسی‌هایی در این حوزه آغاز شده است.

وی افزود: در صورتی که آساک دوچرخ فعالیت خود را به صورت کامل آغاز کرده باشد باید کارگران خود را به سر کار برده و مابقی بیمه بیکاری آنها بدون استفاده باقی بماند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور تأکید کرد: البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که برخی از اقدامات درون واحدی فعالیت تولیدی به حساب نمی‌آید و به همین علت باید از مکان آن بازرسی به عمل بیاید.

ابوی بیان کرد: همچنین طبق قراری که این واحد با کارگران خود داشته باید بتواند مطالبات آنها را پرداخت کرده و  با آنها تسویه کند که در صورت فعالیت مجدد زیرزمینی این مسئله نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: باید تکلیف این تعداد  کارگر که در این واحد فعالیت دارند به تدریج مشخص شود زیرا تعطیلی و ایجاد مشکل برای واحدهای اینچنینی که تعداد کارگر آنها بالا است می‌تواند مشکلات زیادی را به لحاظ اجتماعی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.