قدس آنلاین - زاهدان : مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۹۶ هزار و ۲۶۳ بازمانده از تحصیل استان در دو سال اخیر با هدف اجرای طرح عدالت آموزشی جذب کلاس های درس شده اند.

 ۹۶ هزار بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان جذب مدارس شدند

مدیر کا آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  در نشست خبری  در جمع خبرنگاران در زاهدان بیان کرد:   ۹۶ هزار و ۲۶۳ بازمانده از تحصیل استان در دو سال اخیر با هدف اجرای طرح عدالت آموزشی جذب کلاس های درس شده اند   که  این تعداد از افراد جذب شده دو سوم بازماندگان از تحصیل سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: ۷۶۲ مدرسه در دو سال اخیر به منظور فراهم کردن فضای آموزشی برای همه افراد لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است. نخعی ادامه داد: بیشترین آمار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان با حدود ۲۰ هزار نفر به حاشیه شهر زاهدان اختصاص دارد که ۱۲ هزار نفر آنان تاکنون جذب شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تلاش هستیم مشکل بازماندگان از تحصیل استان تا دو سال آینده برطرف شود. وی با اشاره به اهمیت تحصیل افراد فاقد شناسنامه در استان، گفت: تحصیل در مدارس منوط به داشتن شناسنامه نیست و حدود ۱۱ هزار کودک فاقد شناسنامه استان در مدارس حضور یافتند که حدود پنج هزار نفر آنان مربوط به زاهدان مرکز استان است. وی با اشاره به برخی شایعات در زمینه حذف نام بلوچستان در کتاب درسی پایه هشتم اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد با برداشت غیر منطقی از محتوای درسی به این امر دامن زده اند اما باید گفت به هیچ وجه حذف نام بلوچستان در این کتاب درسی مد نظر نبوده؛ بلکه فقط در این کتاب بیان تاریخ و سیر تحول حکومت های مختلف در کشور انجام شده است. مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نام بلوچستان به دوره افشاریان بر می گردد، تصریح کرد: در دوره های نظیر ایلخانیان و تیموریان ایران به مناطق محوری مختلف تقسیم شده بود و همان طوری که در این کتاب مشاهده می شود، علاوه بر بلوچستان، نام دیگر مناطق ایران نظیر مازندران و غیره نیز نیامده است. نخعی تأکید کرد: با توجه به اینکه تاریخ، بیان کننده رویدادهای مختلف است، در این کتاب به هیچ عنوان حذف نام بلوچستان مدنظر نبوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این مهم هم اینک در مرحله عقد قرارداد است و تلاش داریم امسال شیر بیشتری در استان توزیع شود.

نخعی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در رتبه بندی قبولی کنکور از رتبه همیشگی ۳۲ به ۲۸ ارتقا یافت و این روند با تشکیل بیش از ۹۰ هزار ساعت تدریس رایگان با کمک خیران اندیشه ساز در مناطق محروم استان استمرار خواهد یافت. وی تصریح کرد: ساخت و تکمیل ۱۰ مرکز رفاهی فرهنگیان استان، اختصاص یکهزار و ۶۰۰ ردیف استخدامی آزاد جدید در سال های اخیر که ۴۰۰ نفر جذب شده و یکهزار و ۲۰۰ نفر در حال جذب هستند، جذب ۸۰۰ دانشجو معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان، جذب دو هزار و ۵۰۰ بومی ماندگار به صورت خرید خدمت و جذب ۷۳۰ نیرو با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد سرباز معلم از جمله اقدامات این نهاد است. نخعی تأکید کرد: مجموع جذب نیروی انسانی استان در دو سال اخیر پنج هزار و ۶۳۰ نفر است که تأثیر قابل توجهی در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.