یک کارشناس ارشد مسائل تاریخ اسلام گفت: با اقدامات معاویه به عنوان یکی از مهمترین چهره‌های نفوذ در اسلام، ارزش‌ها و دین مردم تغییر یافت و وضعیتی به وجود آمد که بهای مقابله با نفوذ، نثار خون امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت پیامبر(ص) شد.

شهادت و اسارت، بهای مقابله با جریان نفوذ توسط امام حسین(ع)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسین رجبی دوانی استاد دانشگاه و کارشناس ارشد تاریخ اسلام، در نشست تخصصی «انقلاب اسلامی و مقابله با خطر نفوذ» و رونمایی از کتاب «جریان‌شناسی نفوذ در انقلاب‌ها» به قلم حجت الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  که صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه دشمن وقتی نفوذ را در دستور کار قرار می‌دهد که از جنگ سخت نتیجه نگرفته باشد، افزود: دشمنان انقلاب، پس از شکست در حمایت از گروه‌هک‌های تروریستی، جدایی‌طلب‌ها و پس از آن تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران، تنها راه را نابودی باور و اعتقادات راسخ مردم دیده‌اند؛ این مورد هم شدنی نیست مگر با نفوذ در لایه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی.

رجبی دوانی با بیان اینکه آمریکا با از دست دادن سفارتش در ایران دیگر پایگاه رسمی‌اش را از دست داده است، خاطرنشان کرد: آمریکا در پوشش مذاکرات هسته‌ای  دنبال جای پایی برای نفوذ و ارتباط با عوامل داخلی بوده و هست و امروز نیز زمزمه‌هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه مثلاً در پوشش خرید هواپیما و تجهیزات و به دلیل تراکنش‌هایی که نیاز است، حداقل  باید یک دفتر بازرگانی ایجاد شود. این‌ها در واقع همان پایگاه پوششی برای نفوذ استکبار است. 

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه نفوذ در تاریخ اسلام و با بیان اینکه این تاریخ سرشار از خطر نفوذ جریان‌های معاند است، تاکید کرد:  یکی از پیامدهای این خطر، شهادت امامان ما است که همگی توسط مسلمان‌نماها به شهادت رسیدند و نه کفار و مشرکان. زمینه نفوذ برای این مسلمان‌ نماها فراهم شد و اقدام کردند. نفوذ هم فردی است و هم جریانی. بهترین کار برای دشمن این است که از جامعه هدف بتواند نیروهای مورد نیازش را به خدمت بگیرد. این زمینه می‌تواند بصورت جریانی نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه فراهم‌آورندگان جنگ‌های خندق، بدر و احد کسانی بودند که بعد از فتح مکه تظاهر به اسلام کردند، ادامه داد: آنها با اینکار خودشان را حفظ کردند و در جامعه اسلامی با این پوشش باقی ماندند. بعد از رحلت پیامبر اسلام و غصب خلافت، همانها زمینه ساز نفوذ شدند و امتیازات مختلفی از خلفا گرفتند.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه نبرد صفین برای مقابله با جریان نفوذی بود که اصل اسلام را هدف قرار داده بود، خاطرنشان کرد: با خیانت عده ای این جریان باقی ماند و بعد از شهادت امام علی(علیه السلام)، امت اسلامی امام حسن(علیه السلام) را رها می‌کنند و در نهایت معاویه نماینده جریان خطرناک نفوذ تبدیل به خلیفه اسلامی می‌شود. لذا کم کم ارزش‌ها و دین مردم را تغییر دادند و اوضاع به گونه ای می‌شود که امام حسین قیام کند. آنقدر هزینه مقابله با نفوذ بالا می رود که خون امام حسین(ع) ریخته می شود و اهل بیت پیغمبر به اسارت می‌روند تا این جریان متوقف شود.

این محقق تاریخ اسلام در پایان با این بیان که "امام حسین(ع) باایستادگی خود نگذاشت دشمن به اهدافش برسد" تاکید کرد: امروز زمینه سازی برای نفوذ دشمن صورت گرفته است لذا باید با زمینه‌سازان مقابله کرد. امروز خطر بزرگی دیده می‌شود که برخی در لباس روحانیت به امام حسین(ع) و قیامش دروغ می بندند؛ آنها می‌گویند امام به دنبال صلح و مذاکره با یزید بوده است. این حرف‌ها خطری برزگ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.