قدس آنلاین: نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» به کارگردانی علی یدالهی سفر پاییزی خود در خراسان رضوی را آغاز کرد.

نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» در خراسان رضوی اجرا شد
به گزارش قدس آنلاین، نمایش «کلاغ بلا توپ طلا» به کارگردانی علی یدالهی سفر پاییزی خود در خراسان رضوی را آغاز کرد.
این نمایش توسط مهدی صفاری نژاد و براساس طرحی از سعید تاجیک ویژه گروه سنی کودک و نوجوان نوشته و تولید شده است.
این نمایش، داستان کلاغی را بیان می‌کند که برای رسیدن به توپی از طلا سفری را آغاز می‌کند و در این مسیر دوستانی تازه پیدا می‌کند. «کلاغ»به‌وسیله داستان‌هایی که برایش تعریف می‌شود و راهنمایی‌هایی که برای رسیدن به این گنج به او می‌شود، با شخصیتی بزرگ و مهربان آشنا می‌شود.
نمایش «کلاغ بلا ، توپ طلا» به سرپرستی میثم میثاقی و با بازی و عروسک‌گردانی احسان هاشمی، امیرحسین انصافی و شاهین رمضانی از تاریخ 8 آبان در شهرستان‌های باجگیران، درگز، کلات، مشهد، فریمان ، روستای جیم‌آباد از توابع بخش رضویه مشهد و  قلندرآباد از توابع شهرستان فریمان اجرا و با استقبال خوب مردم و مسئولین رو به رو شد .
ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در جیم‌آباد به نمایش تئاتر نشست ، ضمن تشکر و قدردانی از گروه هنری کانون گفت: در این نمایش تلاش شده آموزه‌های دینی به زیبایی به کودکان و نوجوانان منتقل شود . دانش‌آموزانی که در این اجرا حضور داشتند به زشتی صفاتی چون دروغگویی و دزدی بیشتر پی برده و احترام و ارادت به ائمه را سرلوحه کارهایشان قرار خواهند داد.
در شهرستان فریمان نیز همچون شهرهای دیگر استان استقبال خوبی از نمایش « کلاغ بلا، توپ طلا » شد . محمدحسین یساقی، فرماندار فریمان در مراسمی با اهدای لوح تقدیر از زحمات گروه هنری کانون تقدیر کرد. حسن نباتی بخشدار قلندرآباد از توابع شهرستان فریمان نیز از کانون بابت توجه ویژه‌ای که به بخش‌های محروم و کم برخوردار داشته و دارد تشکر و قدردانی کرد.
این نمایش اگرچه به قصه ضامن آهو می‌پردازد اما به دلیل ساختار روایت که با واقعه عاشورا در می‌آمیزد برای ایام محرم و صفر نیز مناسب است و به خوبی مفاهیم تربیتی و دینی را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند.
گفتنی است؛  اجرای تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در روزهای 12 و 13 آبان در شهرهای تربت جام و تایباد ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.