قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ایجاد ۱۰ قطب صنایع دستی استان براساس ظرفیت هر منطقه به منظور برندسازی خبر داد.

ایجاد ۱۰ قطب صنایع دستی در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی آبدار  اظهار داشت: از میان ۹۰ صنعت دستی که در استان رواج دارد به ترتیب اهمیت و با انجام کار کارشناسی ۱۰ صنعت دست برتر را با اولویت منطقه انتخاب کرده‌ایم و در نظر داریم با تمرکز بر روی صنایع دستی منتخب  زیرساخت‌های لازم برای برندسازی را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع دستی است. با انتخاب کانون‌ها و متمرکز نمودن عناوین برتر صنایع دستی در هر منطقه در تعامل با سایر دستگاه‌ها امکانات لازم مانند بازارچه‌های صنایع دستی را ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی را بازاریابی برای صنایع دستی در حوزه استانی، ملی و بین‌المللی عنوان کرد و گفت: برای نیل هدف اقتصاد بدون نفت باید تلاش کنیم تا صنایع دستی شاخص هر شهرستان با نام و نشان شایسته آن روانه بازارهای جهانی شود و آثار دست هنرمندان آذربایجان‌شرقی به تمام جهان شناسانده شود که علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش خود را در کاهش وابستگی به درآمد نفت ایفا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در راستای توانمندسازی هنرمندان صنایع دستی و به منظور ترویج و توسعه صنایع دستی و در نهایت رونق فضای کسب و کار، آموزش‌های ویژه فعالان صنایع دستی در رشته‌های مورد نظر را با همکاری سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد دوره‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد که دوره‌های بازاریابی و مشتری مداری به منظور ارتقا وضعیت فروش و برندسازی را در راس کار قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.