وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از انتخابات ریاست جمهوری کشورش گفت که برخی اوقات این روند کاملا خجالت‌آور است.

نظر "کری" درباره انتخابات؛ خجالت‌آور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان مراسمی در لندن با حضور صادق خان، شهردار این شهر گفت: اجازه ندارم به یک حزب وابسته باشم. بنابراین نمی‌توانم از یک نامزد حمایت کنم و یا تفاوتها میان آنها را مشخص کنم. اما مسلما می‌توانم درمورد شغل خود به عنوان وزیر خارجه اظهار نظر کنم و می‌توانم به شکل واضح به شما بگویم که این انتخابات برای درک کشورهای دیگر از آمریکا سخت بوده است. 
 
وی در ادامه گفت: برخی لحظات هستند که این (انتخابات) کاملا خجالت‌آور بوده است. برخی اوقات انتخابات از هر عرف و هنجاری که با آن آشنا هستم خارج شده است و (این درحالی است که )خود من در سال 2004 در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده بودم.  به هیچ عنوان نمی‌توانم مباحثی را متصور شوم که به موضوعات مهم و واقعی ارتباطی نداشته باشد. پس این یک تغییر واقعی است. 
 
اظهارات کری در این مراسم شباهت بسیاری به گفتگوی ماه آوریل در شبکه MSNBC دارد. وی در آن برنامه گفت: هرکجا که در جلسه‌ای شرکت می‌کنم، مردم از من می‌پرسند که چه اتفاقی برای آمریکا افتاده است... شما با خود چه می‌کنید؟ 
 
کری ادامه داد: چیزی که باعث مشکل شدن این موضوع برای من شده این است که وقتی با وزرای خارجه دیگر کشورها و یا رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر کشور دیگری در جلسه‌ای شرکت می‌کنید و از آنها می‌خواهید که با اقتدار بیشتری به سمت دموکراسی حرکت کنند آنها نگاهی به شما می‌اندازند؛ آنها ادب را رعایت می‌کنند اما می‌توانید این سوال را در ذهن و چشم آنها ببینید. 
 
این اظهارات وزیر خارجه آمریکا درحالی مطرح شده است که شکل رقابت میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متفاوت از انتخابات قبلی این کشور بوده و دو طرف از هر روشی برای شکست طرف مقابل استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.