قدس آنلاین - خوزستان - زهره کریمی : استاندار خوزستان در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان خوزستان گفت: دولت تدبیر و امید مسیر سخت و دشوار اما پرافتخاری را طی کرده است.

 نباید با تصمیمات لحظه‌ای و آنی  موجبات نارضایتی صادرکنندگان را فراهم کنیم / تصمیمات شتابزده در بسیاری از حوزه های اقتصادی بویژه کشاورزی جبران ناپذیر است

شریعتی افزود: در صنایع پایین دستی نفت نیز اقدامات بسیاری صورت گرفته است.همچنین وجود بازار بکر عراق باعث رونق صادرات شده است،باید همه در جهت تحقق شعار امسال که اقدام و عمل گام برداریم .باید به خام فروشی پایان بدهیم و صنایع پایین دستی و تکمیلی را توسعه بدهیم و حلقه های ارزش افزوده صادرات را در کشور طی کنیم و اشتغال مولد ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب کشور به شکل تک محصولی از طریق فروش نفت خام اداره می شد،خاطر نشان کرد: با نوسانات قیمت جهانی نفت کشور با مشکلاتی عدیده ای مواجه می شد و حتی در حوزه نفت نیز نقش مهمی در بازار جهانی نداشتیم. همچنین در بیست سال گذشته در راستای تنوع و افزایش صادرات غیرنفتی و نفتی تلاش های مجدانه ای صورت گرفته است.

استاندار تصریح کرد: باید فناوری نوین را در حوزه نفت و انرژی توسعه بدهیم،باید محصولات را به شکل های تک در پتروشیمی صادر کنیم.با توجه به نیروهای جوان تحصیلکرده و وجود دانش فنی روز و جوانان جویای کار و داشتن مواد اولیه  همچنین نیروی ارزان قیمت و قیمت تمام شده انرژی مقرون به صرفه، دیگر دلیلی برای عدم پرداختن به صنایع پایین دستی درکشور و استان وجودندارد.

شریعتی با انتقاد از تغییر مداوم قوانین ناظر بر صادرات گفت:باید این قوانین در کشور تدوین و ثابت نگه داشته شود، نباید با تصمیمات لحظه‌ای و انی  موجبات نارضایتی صادرکنندگان را فراهم کنیم،تصمیمات شتابزده در بسیاری از حوزه های اقتصادی بویژه کشاورزی جبران ناپذیر است.در این زمینه در استان این آمادگی وجود دارد در زمینه ایجاد تسهیلات برای صادرکنندگان اقداماتی موثری برداشته شود

استاندار تاکید کرد:باید موانع و مشکلات در بخش تولید در استان برداشته شود و موضوعاتی که در کشور مطرح میشود اگر دغدغه ما افزایش صادرات داریم باید قوانین دست و پاگیر را لغو و یا اصلاح کنیم.

وی در پایان ادامه داد: اگر امسال دولت مزین به اجرای اقتصادمقاومتی است باید بر اجرای اقتصاد درون زا و مردمی،تاکید شود و در این مسیر قوانینی که در این راه خلل ایجاد کرده است را اصلاح و لغو کرد. و در این مسیر باید فرآیند قانونی در قوای مجریه و مقننه نیز طی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.