عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت به معنای تغییر ترکیب مجلس نیست بلکه مجلس به ایثارگران 9 ماهه رای داد.

دولت با پیشنهاد این سه وزیر میخواست وزن وعیار مجلس دهم را بکشد/این سه وزیربایدآرامش رابه وزاتخانه هایشان بیاورند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن نژاد در گفتگو با مهر در خصوص جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزرش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ گفت: خیلی ها منتظر بودند واکنش مجلس دهم را به گزینه های پیشنهادی دولت ببینند دولت بدش نمی آمد وزن و عیار مجلس دهم دستش بیاید به همین دلیل گزینه هایی را معرفی کرد که مجلس نهم به آنها رای اعتماد نداده بود.
نماینده مردم مرند و جلفا ادامه داد: رای بالای این سه وزیر نمایانگر تغییر ترکیب و جو مجلس نبود دو موضوع باعث شد این سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد بیاورند. اولا در عمل پرونده بودجه ۹۵ بسته شده است، فصل عمرانی نیز به پایان رسیده است، بودجه ۹۶ هم تا اردیبهشت ماه ابلاغ نمی شود که بخواهیم ببینیم این افرادکاری می توانند انجام دهند یا نه. تنها کاری که این سه وزیر می توانند در ماه های پایانی عمر دولت انجام دهند این است که آرامش و ثباتی در وزارتخانه هایشان ایجاد کنند.
عضو فراکسیون ولایت مجلس گفت: نمایندگان اصولگرا به این نتیجه رسیده بودند این سه وزیر پیشنهادی افراد بسیار ایثارگری هستند که ۹ ماه به پایان دولت کرسی وزارت را قبول می کنند بنابر این به آن ها رای دادند.
وی ادامه داد: علاوه بر این اصولگرایان معتقد بودند اگر این سه وزیر رای اعتماد مجلس را کسب نکنند، سه وزراتخانه باید با سرپرست اداره می شدند و سرپرست نمی توانست در هیات دولت نفوذ داشته باشد و این امر موجب می شد سر وزارتخانه های مهمی مثل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ در بودجه ۹۶ بی کلاه بماند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح طلبان نیز دوست داشتند خودی در مجلس نشان دهند و در این راستا خیلی تلاش کردند نه تنها خودشان رای دادند بلکه با رفقای اصولگرای خود نیز رایزنی کردند تا به وزرای رای اعتماد بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.