یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق (بسیج مردمی) تصریح کرد، نیروهای الحشد در صورت درخواست دولت سوریه و موافقت نخست‌وزیر عراق، در سوریه علیه تروریسم خواهند جنگید.

درصورت کمک خواهی دولت سوریه، ما لبیک خواهیم گفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «سامی المسعودی» از فرماندهان تشکل الحشد الشعبی عراق، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون «السومریه‌نیوز»، تصریح کرد: الحشد الشعبی به دستوارت «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پایبند هستند. »
المسعودی گفت: «مشارکت الحشد در سوریه در حال حاضر موضوع بحث نیست ولی در صورتی‌که دولت سوریه چنین درخواستی کند و العبادی با آن موافقت کند، ما لبیک خواهیم گفت. »
وی افزود: «ماموریت الحشد الشعبی در محور غربی به خوبی پیش می‌رود و مبارزان مشتاق به جنگ با داعش هستند... نیروهای الحشد خشونت و انسانیت را هم‌زمان مورد استفاده قرار می‌دهند و بر عدم استفاده از موشک‌ها تأکید دارند و تخلیه غیرنظامیان از راه‌هایی، که الحشد الشعبی وظیفه تامین امنیت آن را دارد، انجام شده است. »
پیش از این، «هادی العامری» رئیس سازمان «بدر» و از فرماندهان الحشد الشعبی تأکید کرده بود که رسیدن نیروهای الحشد به محور غربی شهر موصل با هدف تنگ‌تر کردن حلقه محاصره داعش انجام شده است.
العامری تأکید کرد: ماموریت ما آزادسازی کشورمان است و در صورتی‌که ضرورت ایجاب کند به سوریه خواهیم رفت. »

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.