قدس آنلاین - یزد :استاندار یزد گفت: در تصمیم گیری ها و عزل و نصب های مدیریتی استان و تمام موارد مطالبات مردم یک اصل مهم است و هیچ فرد و گروهی در تصمیم گیری های من دخالت ندارد هرچند از همه صاحب نظران و اهالی اندیشه و تجربه، مشورت می گیرم

هیچ فرد و گروهی در تصمیم گیری های مدیریتی استان دخالت ندارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در جمع نمایندگان احزاب، تشکل ها و فعالان سیاسی استان اظهارداشت : با نشست های پی در پی و گوناگونی که با احزاب و تشکلهای سیاسی استان داشته ایم خوشبختانه شاهد افزایش آستانه تحمل این دوستان هستیم و این نشست ها شکل هم فکری و هم اندیشی خوبی به خود گرفته است.

وی افزود: تمام احزاب و جریان های سیاسی، دلسوز نظام و مردم و کشور هستند و همه به فکر اتحاد، انسجام ملی، همدلی، همفکری و آسایش و آرامش مردم هستند.

میرمحمدی تصریح کرد :  دولت تدبیر و امید به فکر گسترش سازمان های مردم نهاد و فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی است و پشتیبانی خوبی را نیز در این حوزه داشته است.

استانداربا اشاره به مباحث مطرح شده از سوی افرادی که به نمایندگی از طیف های اصولگرا و اصلاح طلب استان مطرح شد، گفت: باور داریم فضای جامعه برای بیان دیدگاه ها و انتقاد باز است و دولت کوشش کرده این فضا را تداوم بخشد.

وی در مورد فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان گفت: مصوبات و اقدامات این ستاد در قالب مجلدی به قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور ارائه شده و استان یزد برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به دقت عمل کرده و وقت کافی برای این مهم در نشست های گوناگون گذاشته شده است.
استاندار به خشکسالی های اخیر در کشور و استان اشاره کرد و افزود: موضوع خشکسالی در استان بسیار تهدیدکننده است و لازم است در این رابطه تمهیداتی جدی اندیشیده شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان دربارة کم بودن تعداد نمایندگان استان گفت: این موضوع درستی است که ما درخواست خود را به مجلس شورای اسلامی فرستاده ایم ولی هنوز تصویب نشده است.
میرمحمدی یادآور شد: شهرستان های بافق،بهاباد،ابرکوه و خاتم در دولت تدبیر و امید بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و در آینده ای نزدیک دو پروژة بزرگ هم در این حوزه به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار یزد پیرامون مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز گفت: وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و استان یزد از نظر ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی، رتبة پنجم را در کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نظام تحول سلامت از توفیقات مهم دولت تدبیر و امید بوده است افزود: دولت باید به دنبال منابع مالی مطمئن تری برود تا اجرای این طرح که مورد رضایت مردم بوده است با مشکل رو به رو نشود.


اصل مهم توجه به مطالبات مردم

استاندار یزد با تکذیب این ادعا که اتاق فکری خارج از استان برای مدیریت استان تصمیم می گیرد و انتخاب مدیران فراجناحی نیست تصریح کرد : افزون بر نگاه به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن، بعد سومی را همواره در نظر می گیریم و آن مطالبات مردمی است و اینکه چگونه یک کار، بهتر سامان می گیرد و مسائل استان راحت تر حل و فصل می شود؛ باور داریم که توجه به مطالبات مردم اصل مهمی است.
وی خاطرنشان ساخت : در انتخاب مدیران همواره کوشش کرده ایم افرادی باتجربه، متخصص، معتدل، کارآمد، دارای بردباری، با وجدان کاری بالا انتخاب شوند، درد مردم را به درستی درک کنند و در رفع مشکلات آنها بکوشند.


مشارکت همة مردم در انتخابات هفتم اسفند

میرمحمدی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با شور و نشاط و مشارکت حداکثری تمام اقشار مردم برگزار شد، گفت: شایسته است کمیته ای از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان تشکیل شود و برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در سال آینده برنامه ریزی کنند.
استاندار یزد با رد مطالبی مانند کاهش امید به زندگی در استان یزد و افزایش بیکاری، طلاق و سرقت در استان یادآور شد: ضروری است در ارائه آمار و سخنان خود دقت کنیم و آماری که ارائه می دهیم دارای منابع و مآخذ معتبر باشد تا بتوان به آن اعتماد و استناد کرد، در مورد رشد طلاق، بیکاری و سرقت نیز در مقایسه با کشور از جایگاه مناسب تری برخوردار هستیم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با سپاسگزاری از همکاری زرتشتیان و نمایندة آنها با مسئولان استان، گفت: امیدواریم بتوانیم همچون گذشته در رعایت حقوق شهروندی زرتشتیان که قانون اساسی آن را در نظر گرفته است، کوشا باشیم.
گفتنی است در این نشست «مهران فاطمی» به نمایندگی از اصولگرایان استان، «مصطفی قاسمی»  به نمایندگی از اصلاح طلبان استان، و «سهراب فیروزفرد» به نمایندگی از زرتشتیان استان مطالب و دیدگاههای خود را در مورد  مسائل سیاسی استان عنوان کردند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.