قدس آنلاین - خوزستان - زهره کریمی : آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره ۱۴ آبانماه روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: اهل فرهنگ و قلم در زمینه چالش های فرهنگی و حل این چالش های فکر کنند و پیشنهاد دهند.

علیه کسانی که آبهای خوزستان را می دزدند اعلام جرم می کنیم/ قوه قضائیه جلوی این توطئه را بگیرد

قدس آنلاین به نقل از  هورنیوز ؛وی در ادامه با اشاره در پیش بودن اربعین حسینی، عنوان کرد: جوش و خروش در میان شیعیان جهان به خصوص در خوزستان به راه افتاده است و در استان شاهد حرکت خودجوش پیاده روی هزاران نفر از زائران حسینی از مناطق شعیبیه، ملاشیه، عین دو و حمیدیه بودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: واقعاً این انتخابات از مسخره ترین انتخابات تاریخ آمریکا بود که هر دو کاندیدا به نحو زشتی حرف های نامربوط زدند.

وی افزود: البته هر دوی این کاندیداها ضد اسلام و ضد ایران هستند و ما به هیچکدام از آنها اعتماد نداریم، هر سگی که می خواهد از آن دو نفر انتخاب شود برای ما فرقی ندارد.

امام جمعه اهواز در ادامه با اشاره به عملیات آزادسازی موصل تصریح کرد: درحالی که ارتش و پلیس عراق درحال پیش روی هستند، کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و آمریکا که داعش را درست کردند به دنبال اختلافات شیعه و سنی هستند.

آیت الله حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتقال آب از خوزستان، عنوان کرد: پس از کارون، دز و کرخه، اکنون نقشه هایی برای ساخت چهار سد در استانهای بالا دستی خوزستان دارند، البته این موضوع محرمانه بود اما ما تشخیص دادیم که این مورد را برای مردم خوزستان افشا کنیم تا متوجه شوند خطر بسیار بزرگی در پیش رو دارند.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: وظیفه ما بیان این خطرها است تا مردم خوزستان اعتراضات قانونی خودشان را نسبت به این کار غیرقانونی انجام دهند.

وی افزود: بحث انتقال آب غیر قانونی است، زیرا در قانون تاکید شده است انتقال فقط برای آب شرب خواهد بود و رئیس جمهور فعلی نیز در همین تریبون گفت که انتقال آب از خوزستان ممنوع است و فقط برای شرب انجام می شود.

آیت الله حیدری عوان کرد: کارشناسان می گویند که ۳۴۰ میلیون متر مکعب در سال برای مصرف آب شرب قم، یزد، اصفهان و کرمان کافی است اما تاکنون بیش چهار برابر یعنی یک میلیارد و دویست و شصت میلیون متر مکعب آب منتقل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این انتقال آب غیر قانونی و یک خیانت است و ما علیه کسانی که آبهای خوزستان را می دزدند اعلام جرم می کنیم.

وی افزود: ما با انتقال آب برای مصارف شرب مشکلی نداریم اما با انتقال آب برای کشاورزی و صنعت استانهای دیگر مخالفیم و از قوه قضائیه می خواهیم به این موضوع ورود کند و جلوی این اقدام غیر قانونی را بگیرد.

آیت الله حیدری گفت: چند ماه پیش نامه ای با امضای نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تنظیم و به رئیس جمهور دادیم اما وی تاکنون هیچ اقدامی نکرده است.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: از قوه قضائیه می خواهیم به عنوان پیشگیری از وقوع جرم، جلوی توطئه ساخت چهار سد در استانهای همدان، کرمانشاه، لرستان و کردستان را بگیرد زیرا با این اتفاق، یک قطره آب هم از کرخه وارد خوزستان نخواهد شد و کرخه خشکیده خواهد شد.

وی افزود: اگر کرخه خشکیده شود، کشاورزی در ۲۶۰ هزار هکتار از بهترین زمین های کشاورزی استان تعطیل می شود و مردم مجبور به مهجرت می شوند، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری شکست خواهد خورد و تالاب های هور العظیم و هور الهویزه خشکیده خواهند شد و منبع ریزگردها می شوند.

امام جمعه اهواز تاکید کرد: با این جنایات، زمینه برای بهره برداری دشمنان آماده می شود و چه بسا جنگ تحمیلی دیگری علیه ما تحمیل کنند.

آیت الله حیدری گفت: چند روز پیش جلسه ای با حضور نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و استاندار برگزار شد و تصمیم گرفته شد که نسبت به این موضوع اعتراض و نامه نگاری شود، همچنین نمایندگان مجلس نیز در مجلس اعتراض سختی به وزیر نیرو داشتند و ما خواستار تداوم این اعتراض ها هستیم.

وی افزود: کمپینی توسط فعالان محیط زیست استان نسبت برای اعتراض به انتقال آب در فضای مجازی تشکیل شده است و از همه می خواهم به این کمپین بپیوندند.

خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد: بدانید انتقال آب خوزستان به استانهای دیگر از منکرات جدی است و اساس انقلاب و نظام را مورد تهدید قرار می دهد، امیدواریم با موضع گیری مسئولان و مردم جلوی انتقال غیرقانونی آب گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.