قدس آنلاین: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: تحول ایجاد شده در دستگاه قضایی با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور شایسته تقدیر است.

ایجاد تحول در دستگاه قضایی با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی مظفری در دومین همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، گفت: تحول ایجاد شده در دستگاه قضایی با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور شایسته تقدیر است.

وی افزود: در گذشته که به صورت دستی انجام می‌شد مشکلات زیادی داشتیم و با الکترونیکی شدن رسیدگی به موارد قضایی مسائل و مشکلات این حوزه برطرف شده است و الحمدلله اکنون به‌گونه‌ای شده که هراطلاعاتی که مورد نیاز باشد به راحتی به‌دست می‌آید.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه در وضعیت سابق شاهد تردد بالای مراجعان و ترافیک در دستگاه قضایی بودیم که اکنون کاهش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: برخی‌ها دعواها را به‌ویژه علیه سازمان‌های دولتی به چند شعبه مراجعه می‌کردند و فکر می‌کردند که شاهد یکی از شعبه‌ها به نفع طرف مقابل به واسطه ارتباطی که دارد رأی بدهد، گرچه اینگونه نبوده است.

مظفری تصریح کرد: پرونده‌هایی مانند شرکت پدیده با دستور رئیس قوه قضائیه باید در خراسان رضوی رسیدگی شود و علت آن آگاهی لازم و کامل بوده و اگر این مهم نبود مشکلاتی به دلیل عدم آگاهی به‌وجود می‌آمد.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات قطع مکرر سیستم‌ها است که سبب گلایه‌مندی مردم شده است و از مسئولان امر درخواست رفع این مشکل را داریم تا مواردی همچون بازرسی‌های ویژه مشکلی را شاهد نباشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی به بحث هزینه کردن 5 درصد نیازمند شفاف سازی است تا مردم با آگاهی کامل اقدام کنند اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی یک نیاز فنی بود و باید در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌شود فرد خدمت‌کننده باید دارای اطلاعات کامل، تخصصی و به‌روز باشد.

مظفری با بیان اینکه بسیاری از هزینه‌ها به قوه قضائیه تحمیل شده است، افزود:  اکنون که خدماتی پشتیبانی می‌شود و پیشنهاد داریم که بخشی از درآمد در اختیار دادگستری قرار بگیرد تا خسارت‌های تحمیل شده جبران شود و درخواست داریم که نسبت به موضوع منابع انسانی هم رسیدگی شود.

وی درپایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که برخی از دفاتر در نزدیکی مجمتع‌های قضایی تأسیس شود تا در امر رسیدگی شاهد افزایش سرعت خدمات‌رسانی باشیم و مشکل تعداد نیروی اضافه‌ای که باید برای مسیرهای دورتر اضافه شود هم  برطرف می‌شود و شاهد کاهش تعداد نیرو و افزایش خدمات خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.