قدس آنلاین- بجنورد: مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری بجنورد گفت: دستگاه البسه سوز به اعتبار 80 میلیون ریال در محل پارک جاوید نصب شد تا ازاین پس البسه متوفیان که قبلا با سیستم سنتی دفع می شد ، کاملا بهداشتی و با رعایت موارد زیست محیطی ازبین برود.

آرامستان جاوید بجنورد به سیستم البسه سوز مجهز شد

مهندس اصغر بابایی در گفتگو با قدس آنلاین از بجنورد، افزود: این دستگاه کاملا مکانیزه بوده و در مراحل دفع البسه ، نیروی انسانی دخیل نخواهد بود تا بهترین موازین بهداشتی رعایت شود.

این مقام مسئول همچنین به اجرای چندین پروژه برای بهسازی محوطه آرامستان اشاره کرد و ادامه داد: بهسازی و تسطیح محل ساخت قبور جدید هم اکنون در حال اجرا است و نصب سردرب آرامستان در ورودی پارک جاوید نیز در دستور کار قرار دارد.

بابایی همچنین ادامه داد:پارک جاوید با مشکلاتی در تامین آب شرب بهداشتی مواجه است که اولین اقدام پروژه ساخت ایستگاه برداشت آب شرب خواهد بود .

وی افزود: همچنین تسطیح و محوطه سازی فضای پیرامون ازدیگر اقداماتی است که این سازمان اجرای آن را بر عهده گرفته است تا فضایی مناسب فراهم شود.

بابایی به ضرورت ایجاد آرامگاههای خانوادگی اشاره کرد و گفت: وجود آرامگاه خانوادگی به درخواست شهروندان یک الزام برای سازمان است تا به خواست شهروندان تحقق بخشیم و این اقدام نیازمند تامین امکانات اولیه است که دربخش عمرانی برنامه ریزی های آن انجام گرفته است و اجرای آن مستلزم تامین بودجه است .

وی پیش بینی کرد تا پایان سال اجرای بخشی از پروژه های برنامه ریزی شده سازمانی را نهایی کند و گفت : اقدامی که به اجرای آن اهتمام ویژه ای خواهیم داشت ، ایجاد گلخانه برای تکثیر گیاهان است تا در اسرع وقت نسبت به توسعه فضای سبز مناسب محیط اقدام کنیم .

وی بر ایجاد محیطی آرامش بخش و فرهنگی در آرامستان جاوید تاکید کرد و گفت: لزوم حضور شهروندان در این محیط در شرایط فقدان عزیز، نیازمند ایجاد محیطی است که اعتماد ، آرامش و اطمینان بخش باشد تا از شرایط نابسامان روحی کاسته و بر پایداری شرایط منطقی روانی افراد بیافزاید

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.