قدس آنلاین/ آرش شفاعی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‍‌ها از عزم دولت برای تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای کشور همانند تشکل‌‍‌های صنفی دیگر مانند نظام پزشکی خبر داد.

عزم وزارت ارشاد برای تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای کشور

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه درصورت تشکیل این سازمان، دخالت دولت در امر مطبوعات و رسانه‌ها به حداقل می‌رسد، گفت: جامعه مطبوعاتی کشور ما را افرادی نجیب، قانع و واقع گرا تشکیل می‌دهد اما آنان در وضعیت فعلی در شرایط خاصی به سر می‌برند. اقتصاد مطبوعات در شرایط فعلی نیاز به حمایت خاص دارد و برای رسیدن به این نقطه مطلوب نیازمند تشکیل سازمان نظام رسانه‌ای هستیم و خوشبختانه اقدامات جدی در این زمینه در دوران مدیریت آقای جنتی انجام شده است.
وی نظام مند شدن فعالیت‌ها در حوزه مطبوعات، اعتماد سازی و شفافیت و ایجاد عدالت رسانه‌ای و توجه حداکثری به نشریات محلی و خصوصی را از جمله فعالیت‍‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌در این دوره دانست.  
صالحی امیری با اشاره به اهمیت قانون گردش آزاد اطلاعات، این قانون را زمینه‌ای برای اجرای برجام داخلی توصیف کرد و گفت: براین اساس ملت صاحب اصلی اطلاعات و دولت امانت دار اطلاعات است و رسانه‌‍‌ها حلقه واسط مردم و دولت هستند.
وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه دولت گوش شنیدن نقد را دارد و بر رعایت اصل شفافیت، صداقت و تکثر سلایق تأکید دارد، افزود: دولت به گفت‌وگو باور دارد و اصل اخلاق مداری و میثاق حرفه‌ای را مهم‌ترین رکن حیات رسانه می‌داند.
صالحی امیری نمایشگاه مطبوعات را نمادی از گفت‌وگوی فرهنگی در جامعه دانست و گفت: اینکه هم سلیقه‍‌ها و نحله‍‌ها در زیر یک سقف و در زیر دایره انقلاب اسلامی‌حضور دارند، نمادی از تفکر ملی است. ما در این شرایط به گفت‌وگو نیاز داریم چرا که به کاهش عصبیت‌ها و افزایش اشتراکات کمک می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.