فدس آنلاین - زاهدان : معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۵۲۲ میلیون دلار صادرات خارجی از سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

 ۵۲۲ میلیون دلار صادرات خارجی از سیستان و بلوچستان انجام می‌شود

غلامعلی گنجعلی  اظهار داشت: سال گذشته بیش از 435 میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده است. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقصاد مقاومتی، پیش‌بینی شده امسال میزان صادرات از استان به خارج از کشور 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و بر این اساس تا پایان امسال باید 522 میلیون دلار صادرات از استان انجام شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه در حال حاضر 7 درصد از برنامه پیش‌بینی شده در حوزه صادرات از استان جلوتر هستیم. وی بیان کرد: هزینه سربار صنایع در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و با شرایط فعلی صادرات کالای بسیاری صنایع از استان صرفه اقتصادی مناسبی ندارد؛ بنابراین ضرورت دارد دولت در قالب مشوق هزینه حمل کالا تا مرز را به صنعتگران استان بپردازد. گنجعلی از مرزهای آبی و خاکی استان به عنوان یک ظرفیت بزرگ در امر صادرات غیرنفتی نام برد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و پرداخت برخی هزینه‌های سربار، زمینه بیشتر صادرات به ویژه خرید گندم و صادرات آرد به کشورهای پاکستان و افغانستان فراهم شود.

وی سیستان و بلوچستان را یک موقعیت ویژه برای صادرات کالا از مسیر افغانستان به کشورهای آسیای میانه دانست و گفت: به زودی با هدف بیان قابلیت‌های اقتصادی و تولیدی صنعتی استان، نمایشگاه پتانسیل‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان از ششم دی‌ماه در شهر "قندهار" افغانستان برگزار می‌شود.

معاون صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان همچنین از صنعت آرد استان به عنوان یک صنعت فعال و بروز یاد کرد و گفت: با فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت کامل کارخانجات آرد استان و خرید گندم، علاوه بر تأمین آرد استان زمینه صادرات آرد از استان به کشورهای همسایه فراهم می‌شود. وی افزود: در حال حاضرمتاسفانه تنها از 25 درصد ظرفیت تولید کارخانجات آرد استان استفاده می‌شود که اگر از کل ظرفیت استفاده شود، زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان استان نیز مهیا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.