نیروهای داوطلب مردمی عراق از ابتدای عملیات آزادسازی غرب موصل تاکنون موفق شدند ۵۶ روستا را از لوث تروریستهای داعشی آزاد کنند.

حشدالشعبی فاتح ۵۶ روستای دیگر از موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد الطلیباوی، یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که این نیروها طی مرحله اول و دوم عملیات آزادسازی غرب موصل موفق شدند بیش از 56 روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کنند.

وی با اعلام این خبر افزود: نیروهای داوطلب مردمی مرحله اول عملیات آزادسازی غرب موصل را به پایان رسانده و به پایان مرحله دوم این عملیات نیز نزدیک شده‌اند.

این فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق با بیان اینکه اکثر راههای امدادرسانی به داعشی‌ها قطع شده است، افزود: ما گردان زرهی تروریستی ابوعمر البغدادی زرهی را که داعش برای مبارزه با ما در غرب موصل تشکیل داده بود، کاملاً منهدم کردیم.

وی اظهار داشت: عملیات آزادسازی شهرستان تلعفر برای نیروهای داوطلب مردمی آسان خواهد بود، زیرا تروریستهای داعشی دریافتند که توان رویارویی با نیروهای داوطلب مردمی را ندارند.

نیروهای داوطلب مردمی عراق شنبه هفته گذشته (8 آبان) از آغاز عملیات نظامی بزرگ خود برای آزادسازی مناطق غربی شهر موصل از لوث داعش خبر دادند و طی این مدت موفق شدند دهها روستا و صدها کیلومتر را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کنند.

هدف نیروهای داوطلب مردمی عراق از نبرد در محور غربی موصل، قطع خطوط امدادرسانی به تروریست‌ها از سوی رقه به موصل و بالعکس است.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.