یکی از موضوعات و مشکلات پیش روی جامعه کارگری مساله ساماندهی ساماندهی کارگران سر گذر است .به نظر می رسد پیگیری این مساله علاوه بر افزایش امنیت عمومی می‌تواند در ارتقای بهره‌وری از نیروهای کارگری مؤثر باشد.

 برای ساماندهی کارگران سر گذر با شهرداری مکاتباتی انجام‌شده است، اگر مرکزی برای ساماندهی کارگران ایجاد شود نهادهای دیگر با محوریت دادستانی از این طرح حمایت می‌کنند همانگونه که پیش‌تر انجام می‌شد.

 با توجه به پیگیری‌هایی که از شهرداری‌های کشور داشته‌ایم هیچ اقدام جدی برای ساماندهی کارگران ساختمانی انجام‌نشده است.

 شرکت تعاونی برای سازمان‌دهی کارگران ساختمانی تشکیل‌شده است، کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور اقداماتی را آغاز کرده‌ است اما منتظر تأمین زمین از سوی شهرداری هستیم تا هم ازنظر مبلمان شهری مناسب باشد و هم دسترسی برای مراجعه‌کنندگان از تمام نقاط به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

 یکی دیگر از موضوعات پیش روی جامعه کارگری در حال حاضر رویه غلط عدم تأمین اعتبار دفترچه بیمه کارخانه‌های تعطیل‌شده است. حال آنکه به لحاظ قانونی سازمان تأمین اجتماعی به دلیل ارسال نشدن فهرست یا عدم پرداخت کارفرما نمی‌تواند دفترچه کارگران را تأمین اعتبار نکند.

درصورتی‌که حضور کارگر در محل اشتغال از سوی بازرسان انجام شود باید هزینه بیمه به بدهی کارفرما افزوده‌شده و تأمین اجتماعی خدمات ارایه دهد.

 در صورت مراجعه کارگران مبنی بر عدم تأمین اعتبار کارخانه‌های بدهکار به بیمه تأمین اجتماعی این مساله را پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم حق کارگران پایمال شود.

 اعزام کارگران به خارج از کشور هم ازلحاظ افزایش اشتغال و هم از این لحاظ که موفق به صدور خدمات به کشورهای دیگر هستیم دارای امتیاز است.

 در بررسی آمار بیکاری باید به کارجویانی توجه کنیم که از اشتغال خود در موقعیت فعلی خود ناراضی هستند و درصد افراد نیازمند شغل قرارگرفته‌اند.

 هم‌اکنون برای استفاده حداکثری از نیروی انسانی در حال پرورش کارگران ماهر هستیم تا تهدید بیکاری را به فرصت اشتغال تبدیل کنیم.

 امیدوارم مسوولان کشور با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شرایطی را فراهم کنند که نیروهای کار ماهر درون کشور نیاز نباشد برای تأمین مایحتاج زندگی به‌ دور از خانواده‌هایشان در خارج از کشور فعالیت داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.