قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور :معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از برنامه‌ریزی به منظور نصب ۱۰ هزار تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر تا پایان امسال در این استان خبر داد.

نصب ۱۰ هزار تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر

حجت شعبانپور در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به تشکیل کارگروه پرورش ماهی در قفس در استان اظهار کرد: تاکنون دو تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان منعقد شده است.

وی، مبلغ تفاهمنامه نخست کارگروه پرورش ماهی در قفس با بنیاد مستضعفان را پنج میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تفاهمنامه مذکور در قالب ۹ طرح اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه طرح‌های بسیاری با اولویت اشتغالزایی در استان به بانک عامل معرفی شده است، تصریح کرد: طرح‌های پرورش ماهی در قفس در دریا به تصویب رسیده و پرداخت تسهیلات به آنها آغاز شده است.

شعبانپور از انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در قفس با بنیاد مستضعفان در گیلان خبر داد و بیان کرد: مبلغ انعقاد تفاهمنامه مذکور ۲۰ میلیارد تومان است و ۲۲ طرح برای پرورش ماهیان خاویاری در قفس معرفی کردیم.

وی به معرفی ۷۲ طرح در قالب اشتغال روستایی در گیلان به بانک عامل اشاره کرد و گفت: ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مذکور اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به مقام نخست استان در اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس بین سه استان شمالی، خاطرنشان کرد: مصوبه ۱۲ هزار تن پرورش ماهی در قفس توسط سازمان حفاظت محیط زیست برای گیلان صادر شده است.

شعبانپور به برنامه‌ریزی برای نصب ۱۰ هزار تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر تا پایان امسال در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون قفس ۵۴۰ تن پرورش ماهی در دریای خزر در استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار تن قفس پرورش ماهی تا پایان آذر ماه امسال در دریای خزر در گیلان نصب می‌شود، اظهار کرد: نیازمند ایجاد شرکت‌های پشتیبان برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس در دریا هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به حضور شرکت‌های اروپایی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در استان اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی آمادگی همکاری در زمینه مذکور را دارد و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.