به گفته معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران، فروش نفت به قیمت افسانه‌ای سال‌های گذشته برنمی‌گردد، بنابراین باید اقتصاد غیرنفتی را ساماندهی کنیم.

ضرورت ساماندهی اقتصاد غیرنفتی/ تشکیل کارگروه معیشت مرزنشینان

به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی عصرگذشته (۱۵ آبان) در جلسه همفکری رفع مشکلات صادرات در بیرجند اظهار کرد: بازارهای کنونی به سمت محصولات مدرن حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید نگاه به کالاهای سنتی را رفع کنیم، افزود: بسیاری از تولید کنندگان هنوز برای صدور کالاهای سنتی دغدغه دارند. باید در راستای ایجاد بازارهای مدرن و دوری از کالاهای سنتی نیز قدم برداریم و خط تولید را به دیگر کشورها ببریم.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت، بیان کرد: باید این امر جدی گرفته شده و اقتصاد غیرنفتی نیز ساماندهی شود. مشوق‌هایی که به دنبال آن هستیم، یک درصد از کل صادرات غیرنفتی است.

وی بیان کرد: برخی از ابزارهای تشویقی مانند حضور در نمایشگاه‌ها را نیاز داریم، اما نباید فعالیت‌های ما فقط برای حضور در نمایشگاه ها باشد.

مودوی با اشاره به مشکلات مرزنشینان بیان کرد: کارگروه معیشت مرزنشینان برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها تشکیل شده است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: ظرفیت تولید در خراسان جنوبی وجود دارد، بنابراین باید به دنبال شکل گیری نهادی قدرتمند برای حمایت باشیم.

زهرا رئوفی - رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی - نیز در این جلسه اظهار کرد: باید زمینه حضور تولیدگنندگان در نمایشگاه های بین المللی فراهم شود. همچنین باید سهم استان‌ها برای حضور در نمایشگاه‌ها به صورت غرفه‌ای و تبیین شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.