۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 472319

در راستای اقتصاد مقاومتی

درجه بندی کارخانجات آردسازی مازندران

قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: طرح ارزیابی فصلی و درجه بندی کارخانجات آردسازی استان با هدف ایجاد فضای رقابتی در تولید آرد مرغوب و در راستای ارتقای کیفیت نان استان اجرا شد.

در راستای اقتصاد مقاومتی

سید محمد جعفری افزود: کمیته ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آردسازی استان متشکل از شرکت غله، اداره استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنفی کارخانجات آرد براساس آیین نامه اجرایی ارزیابی و درجه بندی کارخانجات آرد، عملکرد آسیابانان استان را از قبیل امکانات ذخیره سازی، تجهیزات آزمایشگاهی، موازین بهداشتی، تجهیزات بوجاری و کیفیت آرد استحصالی را مورد ارزیابی و رتبه آنها را تعیین نمودند.

وی اضافه نمود: با ارزیابی های زمان بندی شده کارخانجات آردسازی و با اقدامات صورت گرفته توسط آنها، تعداد کارخانجات درجه یک استان افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور تصریح کرد: در همین راستا و به منظور افزایش کیفیت آرد استان، کارگروه کنترل کیفی آرد در شرکت غله تشکیل و نسبت به کیفی سازی آرد براساس گندم های موجود اقدام خواهد نمود.

جعفری با اشاره به اینکه بخش اعظم گندم های تامین شده استان از گندم های خارجی و استان گلستان می باشد، اظهار داشت: با توجه به موارد مطرح شده، مازندران بالاترین کیفیت گندم را در سطح منطقه برخوردار می باشد.

وی طرح درجه بندی کارخانجات آردسازی را در کنار طرح های آموزش خبازان و نیز درجه بندی نانوایان استان را سه گام اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش ضایعات و ارتقای کیفیت نان دانست و یادآور شد: استان مازندران دارای ۱۹ کارخانه آردسازی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.