قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه کرامت جشنواره "جوانه‌های شعر رضوی" در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

جشنواره جوانه‌های شعر رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند ،احمد محبی با اشاره به برگزاری جشنواره جوانه‌های شعر رضوی، اظهارداشت: سال آینده پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام ‌رضا(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در قسمت‌های مختلف در استان‌های کشور و در خارج از کشور برگزار می‌شود که خراسان جنوبی قسمت شعر را بر عهده گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، گرامیداشت و پاسداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان در حوزه فرهنگ رضوی و کمک به تولید آثار برگزیده، ترویج فرهنگ منور رضوی ذکر کرد.

محبی افزود: امسال پس از بررسی‌های متعدد با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی شاعرپرور است، تصمیم گرفتیم جشنواره امام رضا(ع) را در استان به صورت کشوری متناسب با ظرفیت استان در حوزه‌های شعر رضوی دنبال کنیم.

محبی اظهارکرد: برای برگزاری این جشنواره تعهداتی را به دبیرخانه این جشنواره مبنی بر برگزاری بخش شعرخوانی با حضور شاعران برگزیده و فعالان و علاقمندان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور چهره‌های شاخص قبل از جشنواره برای ارتقای سطح علمی افراد شرکت کننده داده‌ایم که برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره باید به این موارد توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص قالب‌های شعری این جشنواره تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره باید در قالب‌های شعر کلاسیک و نو برای گروه سنی "الف" و "ب" باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آثار ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان نباید در هیچ جشنواره و کتابی چاپ شده باشد، تصریح کرد: آثار ارسالی باید تازه و بدیع باشد.

محبی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق سامانه "شمس توس" انجام می‌شود، در خصوص جوایز افراد برگزیده در این جشنواره نیز تصریح کرد: جایزه نفر اول لوح سپاس و تندیس جشنواره و ٣ میلیون تومان، نفر دوم لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه ٢ میلیون تومان و نفر سوم نیز لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه یک میلیون تومان است و از نفر سوم تا هشتم نیز به هر نفر مبلغ ٥میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی اظهارکرد: اهدا جوایز در جشنواره منوط به حضور فرد شاعر و خواندن شعر در جشنواره است و در صورتی که فرد در جلسه غایب باشد جایزه‌ای به وی تعلق نمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از قسمت‌های این جشنواره نیز بخش ویژه است، تصریح کرد: در این بخش آثاری که محتوای آن حول محور کرامت انسانی با الهام و آموزه‌های رضوی باشد مورد توجه است و به برندگان این بخش نیز لوح سپاس، تندیس جشنواره و مبلغی نقدی متناسب با کیفیت اثر وی اهدا می‌شود.

محبی اظهارکرد: پس از اتمام جشنواره تمام آثار منتخب در قالب یک مجموعه به چاپ می‌رسد و در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز توزیع می‌شود.

وی در خصوص هزینه رفت و آمد و اسکان شرکت‌کنندگان نیز تصریح کرد: تمام این هزینه‌ها به افراد شرکت‌کننده پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهارکرد: آخرین مهلت ارسال آثار ١٠ تیرماه ٩٦ و تاریخ برگزاری جشنواره نیز ٩ مرداد ماه ٩٦ است.

محبی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه استان به آدرس بیرجند خیابان شهید محلاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارسال کنند و در صورت نیاز نیز با شماره ٣٢٣٢٣٣٩٩-٠٥٦ تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.