عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نسخه انقلاب اسلامی از ایران یک ابرقدرت در جهان ساخته به گونه ای که حل بسیاری از معادلات جهانی بدون حضور ایران امکان پذیر نیست.

انقلاب اسلامی ایران تبدیل به یک ابرقدرت کرده است /سقوط 40درصدی محبوبیت آمریکا درمنطقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین صفارهرندی عصر یکشنبه در نشست آینده انقلاب در تقابل دو جریان انقلابی و غرب گرا که در سرسرای شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از سال 59 با اقدام های آمریکا علیه ایران روابط دو کشور تیره شد چرا که آن ها تصور می کردند ایران با قطع رابطه ضربه می خورد و از پا می افتد.
وی افزود: آن ها پس از تیرگی روابط با ایران جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند چرا که فکر می کردند می توانند انقلاب اسلامی را ساقط کنند ولی این جنگ که بالغ بر 180 هزار شهید برای ایران و همین تعداد کشته برای عراقی ها به جا گذاشت نه تنها ایران را زمین گیر نکرد بلکه پس از هشت سال همه دنیا به اقتدار نظام جمهوری اسلامی پی برد.
صفارهرندی ادامه داد: پس از ناکامی دشمن از حربه نظامی خود، از سال 1370 شروع به اعمال یکسری تحریم ها علیه کشور کردند تا این بار از راه اقتصادی به ایران ضربه بزنند ولی نتیجه اش چیزی جز استقامت ملت مقاوم ایران نبود.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در سال های اخیر این حقیقت برای جامعه جهانی روشن شد آن هایی که دست نیاز به سوی آمریکا دراز کردند نتیجه ای جز انحطاط و فروپاشی برایشان نداشت که نمونه بارز آن می توان به معمر قذافی دیکتاتور لیبی و همچنین صدام دیکتاتور رژیم بعث عراق اشاره کرد.
وی ادامه داد: نقطه مقابل این جریان ایران اسلامی قرار دارد، ایرانی که هرکس متوسل به نسخه شفا بخش آن شد نجات پیدا کرد که نمونه بارز آن عراقی است که در آستانه فروپاشی قرار داشت اما با دریافت نسخه انقلابی مبنی بر ایستادگی مقابل دشمن خود را حفظ کرد.
صفارهرندی در ادامه موضوع جنگ عربستان با یمن را مطرح کرد و افزود: عربستان به پشتوانه غرب و آمریکا جنگی را علیه یکی از ضعیف ترین کشورهای منطقه راه انداخت اما نتیجه اش این است که امروز مجبور شده با این کشور پای میز مذاکره بنشیند اما در مقابل یمن با نسخه انقلابی ایران مقاومت جانانه ای داشت.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به سرعت خیره کننده رشد علم در کشور اشاره و اظهار کرد: امروز میانگین رشد علمی در ایران 11 برابر سرعت رشد علم در دنیاست و همین رشد علمی باعث شده تا غربی ها عنوان کنند ایران با این رشد سریع ممکن است تا 10 سال آینده جزو چهار قدرت اول علمی جهان قرار گیرد.
وی گفت: امروز ایران در بسیاری از معادلات جهانی تصمیم گیرنده است و تا کشورمان در نشست های مختلف برای حل مسایل گوناگون حضور پیدا نکند تصمیم گیری نیز صورت نمی گیرد.
صفارهرندی اظهار کرد: این ها همه حاصل نسخه انقلابی است که در کشور ایران پیچیده شده است، نسخه ای که عزت و اقتدار را برایمان به ارمغان آورد در مقابل و پیش از انقلاب نسخه غربی نیز برای این کشور پیچیده شده بود، نسخه ای که نتیجه ای جز وابستگی محض حاصلی به همراه نداشت.
وی در پایان با اشاره به سقوط 40 درصدی محبوبیت آمریکا در خاورمیانه نیز یادآورشد: ظرف 25 سال گذشته محبوبیت این کشور از بالای 70 درصد به زیر 30 درصد رسیده و میزان نفرت از آمریکا نیز در برخی کشورهای منطقه به بالای 80 درصد افزایش یافته است.
در ادامه این نشست، دانشجویان سوالات خود را مطرح کردند و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن ها پاسخ گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.