قدس آنلاین/ احمدرضا صباغی: مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور تک رقمی می شود گفت: این اتفاق تأثیر بسیار مناسبی بر بازار مسکن گذاشته است به طوری که در سال گذشته روزانه 169 سپرده‌گذاری در صندوق پس انداز یکم داشته‌ایم.

رشد سپرده‌گذاری مردم در صندوق سرمایه گذاری یکم ایرانیان
وی افزود: در شرایط کنونی و با تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات بانکی تعداد سپرده‌گذاری در صندوق سرمایه گذاری یکم ایرانیان 700 واحد افزایش داشته است و این یک اتفاق مناسب است. محمد هاشم بت‌شکن در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: تا الان بیش از 105 هزار نفر در بانک مسکن سپرده‌گذاری کرده‌اند و آثار و قرائن خروج تدریجی بخش مسکن از رکود نمایان شده است. وی تصریح کرد: حجم تسهیلات اعطایی بانک مسکن در حدود 7 ماه اخیر حدود 107 درصد در بخش مشارکت مدنی و 70 درصد در بخش خرید تسهیلات مسکن افزایش پیدا کرده است و این موضوعات همان سیگنال‌هایی است که خروج تدریجی بخش مسکن از رکود را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های جدید بانک مسکن محرک تقاضا و ساخت مسکن در کشور خواهد بود.
بت‌شکن گفت: توسعه‌ای شدن بانک مسکن با اختصاص سرمایه دولت امکان پذیر است که خوشبختانه در بودجه سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های وزارت راه وشهرسازی و10 هزار میلیارد تومان از محل دارایی های بانک مرکزی به بانک مسکن اختصاص پیدا کرده است اما متأسفانه هنوز این مبالغ در اختیار بانک مسکن قرار نگرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.