قدس آنلاین/ آرش خلیل‌خانه: نماینده مردم مشهد با تأکید بر اینکه رأی اوردن 3 وزیر پیشنهادی روحانی اتفاقی دور از ذهن نبود گفت: در مجلس همه چیزها را سیاست تعیین نمی‌کند، گاهی مصلحت هم مطرح است.

نگاه مجلس صفر یا صد نیست/برخی دولتمردان فضای مجلس را دو قطبی جلوه می دهند

امیرحسین قاضی زاده  در بازدید از غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات افزود: ما یک طیف بندی سیاسی در مجلس داریم و در کنار آن مصلحت سنجی‌هم مهم است و انجام می‌شود. عزم مجموع نمایندگان کمک به دولت است، همه دولت‌ها مگر اینکه اتفاقی بیفتد یا موضوع خاصی باشد که نخواهند به دولت کمک کنند.
وی تصریح کرد: الان هم با توجه به زمان زیادی از عمر دولت یازدهم باقی نمانده، بسیاری از نمایندگان به 3 وزیر رأی دادند تا کار دولت معطل نمایند. اداره وزراتخانه‌ها با سرپرست به‌ویژه در زمانی که به انتخابات نزدیک می‌شوم به صلاح نبود از اینرو نمایندگان طیف اصولگرا به دولت آسان گرفتند و دولت هم عده‌ای حامی سیاسی در مجلس دارد که دست به دست این جمع دادن و نتیجه آن تأیید 3 وزیر بود.
وی درباره فضای کلی مجلس دهم گفت: مجلس صفر و 100 ندارد. در همین مجلس دهم سؤال از وزرا، در خواست استیضاح، درخواست توضیح و حضور در جلسات کمسیون‌ها از وزرا به وفور انجام می‌شود. حداقل تاکنون 4 استیضاح در مجلس مطرح شده که یکی از آنها اعلام وصول هم شد، اما  دولت وزیر مربوطه را کنار گذاشت. معتقدم در جای خود نمایندگان به استیضاح  رأی هم می‌دهند. بنابراین نمی‌توان مطلق انگاری در مورد مجلس داشت، هر چند در دولت این نگاه نسبت به مجلس القا و اعمال می‌شود که معتقدم این دو قطبی نگری برای فرار از پاسخگویی به مسؤولیت‌هاست.

رسانه‌ها مطالبه رهبری در مورد محرومان را پیگیری کنند

دکتر قاضی زاده همچنین در مورد لزوم پیگیری و پاسخ داده به مطالبه همیشگی مقام معظم رهبری از مسؤولان در مورد رسیدگی به وضع محرومان گفت: این کار رسانه‌هاست که نظارت، شناسایی، واکاوی مسایل، و طرح آنها را دنبال کنند و البته از مسؤولین مطالبه‌گری داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی و رشد فاصله طبقاتی در شهر مشهد و مناطق مختلف استان خراسان افزود: موضوع مشهد فارغ از موضوعات کلان نظام نیست. باید ببینیم کدام فرآیندهای اشتباه موجب شده حاشیه‌نشینی و مناطق فقیر نشین پیرامون کلان‌شهری مثل مشهد بوجود آید.
قاضی زاده با اشاره به سیاست‌هایی که در سال‌های گذشته به تخریب اقتصاد کشاورزی، منابع آب و محیط زیست و توسعه بخش‌های صنعتی با فناوری پایین و بخش‌های خدماتی گفت: اینهاموجب بوجود آمدن پدیده حاشیه نشینی در مشهد شده است و تا زمانی که نظام بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و حمایت از تولید در همه بخش‌ها را اصلاح نکنیم و حوزه تولید دارای ارزش افزوده منطقی نشود و زیر ساخت‌ها توسعه نیابد این معظل حل نمی‌شود. ما الان به معلول می‌پردازیم در حالی که باید به علت‌ها بپردازیم، لذا لازم است به سمت کاستن از فاصله طبقاتی، آباد کردن مناطق فرسوده و تأمین کمبود سرانه‌ها برویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.