قدس آنلاین- بیرجند: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی دستگاههای اجرایی خصوصاً دستگاههای خدمات رسان که عموم مردم با آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم سر و کار دارند باید برای شرایط اضطراری و غیرطبیعی آمادگی کامل برای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم داشته باشند.

آمادگی تمامی دستگاههای اجرایی در شرایط اضطراری و غیرطبیعی برای ارائه خدمات به مردم ضروری است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمد حسینی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی به تهدیدات روزافزون دشمن علیه نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: متناسب با تهدیداتی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد باید برنامه‌ای علمی و جامع برای خنثی‌سازی آنها پیش‌بینی و اجرایی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه می‌توان با توجه به موضوع پدافند غیرعامل بسیاری از خسارات در زمان وقوع بحران را به حداقل کاهش داد، گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و سایر مقامات کشوری نشان دهنده اهمیت و جایگاه خاص پدافند غیرعامل در زمینه‌های مختلف است که باید به این امر خارج از یک کار اداری صرف توجه شود.

وی مصون سازی و پایداری کشور در زمینه‌های مختلف را دو عنصر مهم در پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: پدافند غیر عامل در دو بخش مشارکت مردمی و انجام اقدامات و برنامه‌ریزیهای دولتی و حاکمیتی باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

حسینی به وظایف دستگاههای اجرایی در این زمینه اشاره کرد و افزود: تمامی دستگاههای اجرایی خصوصاً دستگاههای خدمات رسان که عموم مردم با آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم سر و کار دارند باید برای شرایط اضطراری و غیرطبیعی آمادگی کامل برای ارائه خدمات مورد نیاز به مردم داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همانگونه که در بحث سلامت، پیشگیری بر درمان ارجح است و بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد در موضوع پدافند غیرعامل نیز باید با پیش‌بینی و تقویت آمادگی برای شرایط خاص بسیاری از خسارات و هزینه‌ها را در زمان بحران به حداقل کاهش داد.

وی مشارکت مردم را لازمه رسیدن به موفقیت در این زمینه دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هیچ کار بزرگی بدون مشارکت و همراهی مردم به نتیجه نخواهد رسید از این رو باید با آگاه‌سازی عمومی و فرهنگ سازی مناسب از سوی دستگاههای ذیربط نسبت به ارتقای میزان مشارکت مردم در اجرای سیاستها و برنامه‌های پدافند غیرعامل اقدام کرد.

حسینی به نقش پر رنگ صدا و سیما و رسانه‌های گروهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید با رویکردی علمی و با برنامه‌ای جامع و همه جانبه در این زمینه حرکت کرد در غیر این صورت نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی فرا سازمانی است، گفت: این امر تمامی بخشها را در بر خواهدگرفت از این رو هیچ دستگاه و بخشی از این امر مستثنی نخواهد بود و همه باید در این زمینه متولیان امر را یاری رسانند.

وی به تهدیدات در فضای سایبری اشاره کرد و افزود: امروزه تهدیداتی که در این بخش وجود دارد بسیار مهم و حائز اهمیت است که در صورت بی توجهی خسارات زیادی را متوجه بخشهای مختلف خواهد کرد.

حسینی رعایت اصول شهرسازی و قوانین مرتبط با ایمنی ساخت و سازها و رعایت روابط ساختمان سازی را به طور جد مورد  تأکید قرار داد و افزود: در بخش مستحدثات و ساخت و سازهای اداری نیز موضوع پدافند غیرعامل به عنوان یک موضوع مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.