قدس آنلاین- بیرجند: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس خواستار تثبیت حقوق حقه موقوفات شد و گفت: حق‌الاجاره موقوفات باید به‌روزرسانی و با قیمت عادله روز تعیین شود.

حق‌الاجاره موقوفات باید به‌روزرسانی و با قیمت عادله روز تعیین شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی در بازدید برخی از موقوفات شهرستان طبس و در جمع متولیان موقوفات اظهار داشت: حفظ عین موقوفه، تبلیغ چهره واقعی وقف و به‌روز رسانی حق‌الاجاره از وظایف اصلی متولیان موقوفات است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس خواستار تثبیت حقوق حقه موقوفات شد و افزود: حق‌الاجاره موقوفات باید به‌روزرسانی و با قیمت عادله روز تعیین شود.

خدایی عنوان کرد: تفاوت قیمتی بین املاک شخصی و وقفی را از جمله ظلم‌هایی دانست که بر اثر بی‌توجهی برخی افراد و سهل‌انگاری آنان در تاریخ به جا گذاشته شده است.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس برای کارشناسی آب و اراضی موقوفه از کارشناس رسمی دادگستری و خبرگان محلی در ارزیابی موقوفات استفاده می‌کند و وفق مقررات مقتضی اوقافی به مزایده گذاشته می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس گفت: برای ساختار شکنی‌های غلط و بدعت‌های اتفاق افتاده در بین مردم باید تلاش کرد تا در اقتضای زمانی خود شخصیت واقعی و عینی وقف را بازیابی کرد.

خدایی اضافه کرد: مسلط شدن مستاجران در طول سال‌های متمادی بر موقوفات سبب شده است که آب و اراضی موقوفه را در بین وراث به ارث بگذارند و موقوفه را مانند گوشت قربانی تقسیم کنند که گاهی اثری از موقوفه باقی نمانده و این یک اجحاف بزرگ در حق موقوفات است.

وی عمل متولیان موقوفات را در موضوع وقف امینانه دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری عمل امینانه در اجرای نیات واقفان را وظیفه متولیان و یک شاخص و ملاک برای خدمت به موقوفات دانسته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس یادآور شد: ترک عمل امینانه متولیان موقوفات سبب شده است که امروز شاهد بروز مشکلات در موقوفات باشیم و دیدگاه مردم نسبت به وقف و وقف کردن منفی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.